۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۴۶۹
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان خبر داد؛

استقبال دانش‌آموزان و اولیای آبادانی از حضور روحانیان در مدارس

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان، از برگزاری طرح معراج در مدارس راهنمایی و دبیرستان این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: طرح معراج، اقدامی مشترکی از سوی حوزه علمیه، ستاد اقامه نماز و فرمانداری این شهرستان بوده که سبب آشنا شدن جوانان با عقاید و اندیشه های ناب اسلامی می شود.
تبليغ
حبیب ‌الله رمضانی، سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری طرح معراج در مدارس راهنمایی و دبیرستان این شهرستان، اظهار داشت: طرح معراج، اقدامی مشترکی از سوی حوزه علمیه، ستاد اقامه نماز و فرمانداری این شهرستان است.

وی، با بیان این که ترویج آموزه های دینی میان جوانان و نوجوانان مسأله‌ای ‌ضروری است، گفت: ارتباط چهره به چهره روحانیون با دانش آموزان سبب آشنا شدن آنان با عقاید و اندیشه های ناب اسلامی می شود.

رمضانی، با اشاره به اهداف برگزاری این طرح در مراکز آموزشی آبادان، بیان داشت: آموزش مفاهیم دینی و قرآنی به دانش‌آموزان، تبیین مسائل مرتبط با ائمه اطهار‌(ع) و آشنایی آنها با مسائل روز دنیا به ویژه شبهات موجود در جامعه و پاسخ به آنها، از اهداف برگزاری طرح معراج در مدارس این شهرستان است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: ستاد اقامه نماز آبادان تا کنون توانسته در اجرای این طرح به عنوان حلقه وصل میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش، اقدامات مؤثری را انجام دهد.

این فعال عرصه فرهنگی، با بیان این که طرح معراج تا چند روز آینده در 60 مرکز آموزشی این شهرستان، اجرایی می شود، گفت: خوشبختانه تا کنون استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان و اولیا برای شرکت در این طرح صورت گرفته است.

رمضانی، اظهار داشت: پس از اجرایی شدن این طرح روزانه روحانیان طرح معراج در حدود یک الی یک و نیم ساعت در مدارس حاضر شده و جلسات مورد نظر را با حضور معلمان و مسؤولان مدارس برگزار می کنند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان، برقراری ارتباط میان نسل جوان و روحانیت را یکی دیگر از اهداف اجرایی این طرح دانست و گفت: در این برهه از زمان که دشمنان تلاش زیادی برای جدا کردن قشر جوان از روحانیت دارند، برگزاری این طرح معراج می تواند این دو قشر را به یکدیگر نزدیک کرده و مدیران و معلمان نیز وظیفه دارند این طرح را جدی گرفته و در راستای تقویت آن در مدارس اقدام های لازم را انجام دهند.

این فعال عرصه فرهنگی، در پایان سخنان خود، با اشاره به اهمیت این طرح در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان، اظهار داشت: نسل جوان ما آینده ‌سازان جامعه و میهن اسلامی هستند که باید با تربیت و ارایه آموزش و آگاهی لازم به مسیر صحیح هدایت شوند./9465/پ202/س

ارسال نظرات