۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۱۵۸۰۳
در جشنواره فرهنگی امام حسین مطرح شد؛

بیداری اسلامی ملت ها نشأت گرفته از نهضت عظیم عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسناد شمال غرب کشور گفت: بیداری اسلامی ملتهای جهان نشات گرفته از نهضت عظیم عاشورا و منبعث از افکار متعالی امام حسین (ع) است.
رئيس مرکز اسناد ملي شمال غرب کشور
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، سیدمسعود نقیب با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) اظهار داشت: ایجاد بصیرت مهمترین شاخص فرهنگ متعالی حسینی و فرهنگ عاشورایی است.

وی افزود: امام حسین (ع) به عنوان برجسته ترین نماد عزت و آزادگی و مکارم انسانی است و انسانهای آزاده او را الگوی بارز و مصداقی ارزشمند از صلابت و ایثار می دانند و با تاسی از آموزه های نهضت عظیم آن امام همام تحولی شگرف در دنیا پدید می آورند.

نقیب همچنین عاشورا و فرهنگ حسینی را تبلور عینی ولایت پذیری عنوان کرد و افزود: عشق و محبت به ائمه اطهار (ع) باید توام با ولایت پذیری و تبعیت از فرامین آن بزرگواران باشد.

وی تاکید کرد: فرهنگ حسینی و عاشورایی در جان و روح انسانهای مشتاق ریشه دوانده و استحکام یافته است و محدود به زمان و جغرافیای خاصی نیست.

رئیس سازمان اسناد شمالغرب کشور با اشاره به اینکه منشاء قیام امام حسین (ع) پاسداری از ارزشهای دینی و اسلامی بود اظهار داشت: هنرمندان و شعرا باید با توجه به رسالت خطیر خود پیام رسان نهضت امام حسین (ع) باشند.

وی گفت: آذربایجان و تبریز خاستگاه علما، ‌شعرا،‌ادبا و هنرمندان فرهیخته و متعهد است که زلال عشق به اباعبدالله الحسین (ع) در عمق باورهای پاک آنان جریان داشته و به تبیین عظمت و محتای عاشورا،‌انگیزه ها ،‌اهداف و دستاوردهای آن پرداخته اند.

نقیب تبریز را مرکز ثقل عشق به ابا عبدالله الحسین (ع) دانست و گفت: در حال حاضر چند هزار هیئت حسینی در تبریز و سایر شهرهای استان فعالیت می کنند که این خود نشان از محبت خاص مردم این مرز و بوم به ائمه اطهار (ع) است.

وی برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) را در ایجاد انگیزه در بین اصحاب فرهنگ و هنر جهت خلق آثار بدیع فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و ولایی موثر دانست.

براساس این گزارش آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) بیست و یکم آبان ماه جاری در تبریز برگزار شده و طی آن از چند تن از پیشکسوتان و پیرغلامان بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) تجلیل خواهد شد./935/د102/س
ارسال نظرات