۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۸۲۵

نشست روشنگری سیاسی در سراب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست روشنگری سیاسی با حضور روحانیون، فرهنگیان‌، دانشجویان و دانش‌آموزان بسیجی سراب با هدف بصیرت‌ افزایی در حوزه سیاسی در سراب برگزار شد.
بصيرت/1
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در سراب، ‌اسماعیل سعیدی، جانشین سابق فرمانده سپاه عاشورا، عصر روز گذشته در نشست یک روزه روشنگری سیاسی گفت: حوادثی که در کشورهای منطقه به وقوع می پیوندد در راستای تداوم حرکت انقلاب اسلامی بوده، و پویایی انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ساختارهای غیرمذهبی اکثر حکومت‌های ممالک اسلامی اظهارداشت: بیداری اسلامی اعلام علنی این پرسش قلبی مردم مسلمان منطقه از حکام حاکم بر کشورشان است که چرا با وجود این‌که دین اسلام در اعماق دل مردم جای دارد اما حکومت‌ها از اسلام به دور هستند.

سعیدی یادآورشد: پیدایش رژیم جعلی اسرائیل نتیجه ترویج اسلام منهای سیاست از سوی نظام سلطه و تحمیل حاکمیت‌های غیر دینی بر ملت های مسلمان بود.

سخنران نشست روشنگری سیاسی در سراب با اعلام این مطلب که دولت های غربی به دنبال ناکامی در مهار بیداری اسلامی درصدد مصادره انقلاب های مردمی و انحراف انها می باشند ابراز داشت: نظام سلطه اکنون در صدد ترویج مدل هدایت شده ای از دموکراسی در این کشورها است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اذعان مقامات غربی به اسلام گرایی مردم منطقه خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با وقوف به این نکته که اسلام حاکم بر ایران مورد اقبال عمومی ملت های منطقه قرارگرفته، درصدد ارائه نوع بدلی از این الگو با محوریت دولت ترکیه هستند.

جانشین پیشین سپاه عاشورا مانورهای گاها ضدصهیونیستی دولتمردان ترکیه را پوششی برای ایجاد انحراف در موج اسلام خواهی به سبک مردم ایران از سوی ملت های منطقه دانست.

سعیدی تصریح کرد: افزون بر ملت های مسلمان منطقه در خود کشورهای غربی نیز مردم بر علیه مظاهر سرمایه داری طغیان کرده اند.

وی پایان امپراطوری لیبرال دموکراسی بر جهان را دور از انتظار ندانست و افزود: همچنان که بلوک شرق و اردوگاه کمونیسم فروپاشید هم اینک نشانه های فروپاشی بلوک سرمایه داری نیز به وضوح نمایان شده است.

قربان علی نورمحمدی، فرمانده سپاه سراب نیز در این مراسم گفت: دوران دفاع مقدس مملو از مقاطع حساس و تاریخ سازی است که باید به نسل های بعدی انتقال داده شود.

وی از آزادسازی خرمشهر، شهادت شهید فهمیده، مقاومت‌های مثال‌زدنی مردم شهرهای مرزی به عنوان نمونه‌هایی از این مقاطع یاد کرد./949/پ202/س

ارسال نظرات