۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۱۵۸۹۹
یکی از مراجع تقلید کربلا:

حوزه علمیه قلب تپنده امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید کربلا، حوزه علمیه را قلب تپنده و خط پویای امت اسلامی عنوان کرد.
سيد محمد تقي مدرسي از مراجع کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید شهر مقدس کربلا که برای ادای حج به عربستان سفر کرده است، روز گذشته با جمعی از علما و طلاب حوزه علمیه در مکه مکرمه دیدار کرد.

وی با اشاره به نقش پررنگ حوزه علمیه در عصر حاضر گفت: حوزه های علمیه نقش بسیار بزرگی در زندگی امت برعهده داشت و این نقش در عصر حاضر پررنگ تر شده است.

آیت الله مدرسی افزود: حوزه علمیه خط پویا و سرزنده و قلب تپنده امت اسلامی به شمار می آید و مسلمانان برای رسیدن به چشم انداز و آرزوهای خود که در چهارچوب جنبش تمدن در برابر چالش های معاصر قرار دارد به حوزه های علمیه چشم دوخته اند.

این مرجع تقلید بر لزوم پیشرفت نظام حوزه های علمیه تاکید کرد و اظهار داشت: سازماندهی و نظم در حوزه های علمیه باید افزایش یابد و شیوه های آموزشی که در حوزه ها و دانشگاه های اسلامی وجود دارد باید به سمت فهم عمیق از شریعت گام بردارد و همراه با تغییرات پیش رود.

وی همچنین در سخنانی که روز گذشته در جمع کثیری از حجاج ایراد کرد آشنایی بیشتر حجاج با یکدیگر را خواستار شد و تاکید کرد: حجاج باید از این فرصت گرانبها استفاده ببرند و تنها به فکر اعمال حج نباشند، بلکه باید تلاش کنند موانع شیطانی که میان مسلمانان قرار دارد را از راه بردارند.

سید محمد تقی مدرسی ادامه داد: مسلمانان باید در این مکان مقدس تلاش کنند تا با یکدیگر آشنا شده و خود را از زندان تفکرات و اندیشه های تنگ نظرانه مذهبی و قبیله ای رها سازند.

وی عدم اهتمام مردم به آشنایی را عامل بروز جنگ ها عنوان کرد و گفت: اگر مردم به مبانی آشنایی پایبند بودند هیچ جنگی در جهان رخ نمی داد، شکاف و جدایی که میان مردم بوجود آمده است از اندیشه های شیطان و بت پرستان نشات می گیرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات