۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۰۶۱
عضو خبرگان رهبری:

چشم امید بیداری اسلامی به سوی ایران است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تاکید بر برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم گفت: حرکت‌های بیداری اسلامی منتظر نتایج انتخابات مجلس هستند.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع فرمانداران و بخشداران استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سلامت انتخابات در داخل کشور علاوه بر بعد داخلی در خارج نیز دارای اثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه حرکت ‌های بیداری اسلامی منتظر نتایج این انتخابات هستند، خاطر‌نشان کرد: مردم مسلمان کشورهای منطقه و حتی اروپا و آمریکا منتظر اراده ملت ایران در انتخابات مجلس هستد، چراکه آنان نهضت خود را با الهام از انقلاب اسلامی ایران آغاز رده‌اند.

عضو خبرگان رهبری خاطر‌نشان کرد: حضور آگاهانه و پرشور ملت ایران در انتخابات آینده، همچون دیگر انتخابات پس از انقلاب اسلامی، پیام مهمی به امت اسلامی خواهد داشت، که آن تحقق عزت و کرامت انسانی در سایه نظام و حکومت ولایی و دینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر هوشیاری مجریان انتخابات تاکید کرد و گفت: با وجود تبلیغات گسترده رسانه‌های مغرض خارجی، نظام اسلامی ایران در 32 سال گذشته انتخاباتی آزاد، سالم و در عین حال پرشور برگزار کرده که هر یک به مثابه مهر تائیدی بر موفقیت نظام اسلامی بوده است.

امام جمعه تبریز شبهه افکنی دشمنان و منافقان داخلی و خارجی را امری طبیعی در روند برگزاری انتخابات دانست و افزود: اگر اینگونه اظهارات و موضع گیری دشمنان نباشد، باید شک کرد، چراکه ذات دشمنی آنها ایجاب می کند که انتخابات ایران را زیر سؤال ببرند.

وی با بیان این‌که دشمنان درصدد فراهم آوردن زمینه های لازم برای راه اندازی فتنه ای دیگر در جریان انتخابات مجلس هستند، افزود: هر چند تحقق این رویاها برای دشمنان بعید است، اما باید دست اندرکاران برگزاری انتخابات به ویژه فرمانداران با توجه به احتمالات لازم، هوشیاری خود را در روند برگزاری انتخابات حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این‌که احتمال ائتلاف جریان فتنه و جریان در پشت پرده وجود دارد، تصریح کرد: وجه مشترک این دو جریان عدم تدین، بی اعتقادی به ولایت و عدم تعهد است، از این رو بایستی مراقب توطئه های احتمالی باشید.

وی با تاکید بر انتخاب اصلح از سوی مردم در جریان انتخابات مجلس گفت: نباید خاطرات تلخ و خیانت ‌های عجیب مجلس ششم تکرار شود، هوشیاری مجریان و ناظران انتخابات موجب خواهد شد تا حضور افرادی مانند برخی نمایندگان مجلس ششم در مجلس نهم تکرار نشود.

همچنین سیدصولت مرتضوی، رییس ستاد انتخابات کشور در سخنانی با تاکید بر انتخاباتی سالم، احترام به آرای مردم را ضروری دانست و اظهار داشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه دخالت و جانبداری از فردی خاص از سوی مجریان انتخابات صحیح نیست، افزود: مجریان انتخابات نباید به قضاوت پرداخته و از کاندیدای خاصی طرفداری کنند چرا که رسالت آنان برگزاری سالم انتخابات است./935/پ202/س
ارسال نظرات