۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۱۶۱۲۰
رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان:

روحانیان حضور خود را در مدارس آموزش و پرورش افزایش دهند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری در دومین اجلاسیه سراسری مبلغان و مدیران مدارس شبانه روزی خوزستان با تأکید بر این که دشمنان همواره برای خدشه وارد کردن به اعتقادات و ارزش های اسلامی جوانان سرمایه گذاری های فراوانی انجام می دهند، ابراز داشت: حضور روحانیان مبلغ و ولایی در مدارس نیازی ضروری و واجب برای آموزش و پرورش است.
نشست خبري آيت الله موسوي جزايري با اصحاب رسانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، روزگذشته در دیدار شرکت کنندگان دومین اجلاسیه مبلغان و مدیران مدارس شبانه روزی خوزستان با تقدیر از خدمات شایان وزیر آموزش پرورش، وی را فردی ارزشی و مکتبی در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: وزیر آموزش و پرورش از خانواده های محترم ایثارگران و یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بودند.

وی با بیان این که طرح معراج و حضور روحانیان در مدارس فرصتی مغتنم برای تقویت نظام آموزشی است، ابراز داشت: تغییر و تحول در کتب آموزشی که بیان ما از تحول بالا رفتن بار تربیتی این کتب می باشد، کاری بسیار مهم است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: انتظار ما از وزارتی که در چند مدت کوتاه فعالیت خود سوابق خوبی را از خود به جای گذاشته این است که در انجام فعالیت های مؤثر و سازنده آموزشی و تربیتی تسریع و تعجیل کند. در زمینه اصلاح و تحول در کتب درسی و بهینه سازی نظام آموزشی باید گام های بلند و مؤثری برداشته شود.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و مالی استان خوزستان در تأسیسات نفتی، گازی، حفاری و کشاورزی، از بکارگیری نیروهای غیر بومی در این مراکز انتقاد کرد و گفت: خوزستان استان زرخیزی است که باید در همه تخصص ها و مهارت ها از نیروهای بومی و محلی این استان استفاده شود اما علت اصلی این امر ضعف در نیروی انسانی متخصص است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که وزارت آموزش و پرورش و مراکز فنی و حرفه ای تحت پوشش آن باید فعالیت های بنیادین خود را از پایه آغاز کنند، بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش و مراکز معتبر فنی و حرفه ای باید در جهت ایجاد مهارت مفید برای اشتغال جوانان در سطوح بالا و تربیت نیروی انسانی متخصص گام های بلندی بردارند.

وی با بیان این که خوزستان یکی از حساس ترین و استراتژیک ترین نقاط کشور است، گفت: براساس اطلاعاتی که به دست ما می رسد دشمن برنامه ها و طرح های فراوانی را برای برهم زدن جو کنونی استان خوزستان ترسیم کرده و می کند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان ابراز داشت: ملی گرایی و تجزیه طلبی، وهابیت، القائات شبهات فرقه وهابیت از طریق برنامه های مختلف ماهواره ای و مجازی علیه نظام اسلامی و تأسیس فرقه های امام زمانی جعلی و مصنوعی از راهکارهای مهم دشمنان برای هرج و مرج ساختن نه تنها خوزستان بلکه سرتاسر سرزمین مقدس اسلامی ایران است. خوشبختانه این فرقه ها و گروه ها پیروان آن چنانی ندارند اما باید ما این مساله را جدی بگیریم ودر حالت آماده باش باشیم.

وی خوزستان خاطرنشان کرد: حوزه امیرالمؤمنین منطقه کوت عبدالله اهواز هر ساله در بین بیش از پنجاه حوزه هم سطح خود رتبه نخست را کسب می کند، این مایه افتخاری برای مردم ما است.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که دشمنان نباید از ملاحظات ما سوء استفاده کنند، اذعان داشت: دشمنان می خواهند با تعدادی جعلیات و دروغ پردازی های آشکار جو مملکت را متشنج کنند که همواره اقدامات آنان نقش بر آب شده است./9461/پ202/ص
ارسال نظرات