۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۱۷۵
نماینده ولی فقیه در گیلان:

آرمان ضد‌استکباری انقلاب اسلامی خود را در تسخیر لانه جاسوسی نشان داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه رشت اظهار کرد: آرمان ضد استکباری انقلاب خود را در تسخیر لانه جاسوسی به جهان نشان داد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت،حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت، با گرامی‌داشت 13 آبان و قدردانی از مردم ایران برای حضور باشکوه در راهپیمایی این روز، اظهار کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، شهادت دانش آموزان در راه حمایت از امام(ره) و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، این روز را از روزهای فراموش نشدنی تاریخ ایران تبدیل کرده است.

امام جمعه رشت، روز 13 آبان را روز قیام مردم ایران علیه استکبار و ظلم جهانی توصیف کرد و گفت: آرمان ضد استکباری انقلاب خود را در تسخیر لانه جاسوسی به جهان نشان داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با محکوم کردن نشست اخیر کنگره آمریکا برای تصمیم گیری در خصوص ترور مسئولان ایران و فرمانده سپاه قدس، اعلام کرد: توطئه آمریکا برای نسبت دادن داستان ساختگی طرح ترور سفیر عربستان به ایران با شکست روبرو شده است.

خطیب نماز جمعه رشت، این سناروی را از جنس توطئه های آغاز کننده جنگ افغانستان و عراق خواند و خاطرنشان کرد: ایران اهل ترور نیست و از مخالفان سرسخت تروریسم است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی تصریح کرد: تصویب طرح ترور فرمانده سپاه قدس در کنگره آمریکا بیانگر این است که آمریکا خود بزرگترین منشأ تروریسم در جهان است.

خطیب نماز جمعه رشت اظهار کرد: تا زمانی که ایران در سایه ولایت و اطاعت از رهنمودهای ایشان با وحدت و همدلی به پیش رود، از دشمنان هیچ کاری بر نمی آید.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نامه‌نگاری فراریان خارج نشین خطاب به مقام معظم رهبری برای سختی نشان ندادن در برابر تهدیدات آمریکا، گفت:ملت ایران از تهدید به جنگ و بمباران نمی ترسد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی تاکید کرد: غرب در حال فروپاشی است و مردم ایران در سایه محبت خداوند و اطاعت از ولایت فقیه به چنان عزتی دست یافته که الگوی آزادی خواهان جهان شده است.

امام جمعه رشت، خطبه نخست نماز جمعه رشت، با تسلیت شهادت امام باقر(ع) اظهار کرد: ایشان بنیانگذار دانشگاه مدینه بودند و امام صادق(ع) این کانون نشر علوم اسلامی جهان اسلامی را گسترش داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امام باقر(ع) شاگردانی تربیت کردند که برخی از آنان هفتاد هزار حدیث از ایشان درس گرفتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این‌که ابراهیم‌(ع) باطن و ارزش واقعی خود را در قالب این امتحان به منصه ظهور رساند، افزود: حجاج هر سال از ابراهیم(ع) به عنوان الگوی قربانی کننده نفس، درس محبت یاد می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به وسوسه های شیطان بر سر راه حضرت ابراهیم(ع) و برجا ماندن رسم رمی جمرات گفت: پس از انقلاب ایران نیز رسم برائت از مشرکان، در کنار رسم رمی جمرات به صورت جدی‌ترین در مناسک حج برگزار شد.

امام جمعه رشت اظهار داشت: فداکردن ارزشمندترین چیزها در نزد انسان برای خدا مهم‌ترین درس عید قربان است./950/پ202/س
ارسال نظرات