۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۱۶۳۹۹
با هدف ترویج اندیشه‌های امام راحل؛

راه‌اندازی شعبه مرکز مطالعاتی امام و انقلاب در منطقه مرزی ارس

خبرگزاری رسا ـ رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از راه‌اندازی شعبه مرکز مطالعاتی امام و انقلاب استان در منطقه آزاد ارس شهرستان جلفا خبر داد.
احمد فرشبافيان، رئيس جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي
احمد فرشبافیان، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرق، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: طی نشستی که با هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس داشتیم، تفاهم نامه ای جهت شروع فعالیت های این نهاد انقلابی در منطقه آزاد ارس به امضاء رسید.

وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه مذکور بر تاسیس دانشگاه علم و فرهنگ و اسقرار شعبه واحدهای فرهنگی مطالعاتی در منطقه آزاد ارس توافق شد، بر همین اساس منطقه آزاد ارس متعهد گردید با در اختیار گذاشتن پنج هزار متر مربع از اراضی تحت تملک خود به جهاد دانشگاهی زمینه حضور این نهاد را در این منطقه فراهم آورد.

فرشبافیان افزود: جهاد دانشگاهی استان نیز متعهد شد برای تأسیس دانشگاه علم و فرهنگ برای جذب دانشجویان تک جنسیتی بانوان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ترجیحا دختران کشورهای همسایه اقدام کند.

وی استقرار شعبه واحدهای فرهنگی جهاد اعم از مرکز افکار سنجی ایسپا و مرکز مطالعاتی امام و انقلاب و سازمان فعالیت های قرآنی را از دیگر موارد مورد توافق در این تفاهم نامه برشمرد و خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک شعبه مرکز مطالعاتی امام و انقلاب استان در منطقه آزاد ارس شهرستان جلفا راه اندازی خواهد شد.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در بعد فرهنگی نیز اقدام به تجهیز دیجیتالی و ایجاد مرکز فرهنگی جهاد دانشگاهی در محل سینمای جهاد دانشگاهی برای تهیه و تأمین نیازهای فرهنگی و فکری دانشجویان کرده است.

فرشبافیان با بیان این‌که مرکز مطالعاتی قرآنی جهاد دانشگاهی با هدف سازماندهی فعالیت های قرآنی تشکیل شده است، اظهار کرد: این مرکز در نخستین گام مسابقه بزرگ قرآنی را برگزار کرد و در گام های بعدی اتحادیه بزرگ قرآنی دانشجویان استان تشکیل می شود.

وی ادامه داد: گروه مطالعاتی در زمینه علوم انسانی در جهاد دانشگاهی، در راستای عینیت بخشیدن به رهنمود‌های مقام معظم رهبری با حضور استادان دانشگاهی تشکیل شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات