۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۷۱۸
سرپرست اداره اوقاف تکاب:

وابستگی فرزندان به کانون گرم خانواده دشمنان را در جنگ نرم ناکام می‌گذارد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف شهرستان تکاب گفت: امروزه دشمنان با ابزارهای مختلف سعی برجداکردن جوانان از کانون گرم خانواده‌ دارند که در این میان توجه ویژه به کودکان، نوجوانان و جوانان از سوی والدین باعث دلبستگی بیشتر آنان به محیط گرم خانه و خانواده شده و دشمنان را در تحقق اهداف شوم ناکام خواهد گذاشت.
خانواده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تکاب، امروز در مراسم دهه ولایت که در مسجد چهارده معصوم‌(ع) برگزار شد، با اشاره به آیه شریف «‌انما ولیکم الله و رسوله والذین آمنوا الذین یقیمون الصلاه و یؤتون الزکوه و هم راکعون‌» گفت: در این آیه شریفه خداوند قبل از این‌که رسول خدا و امیر مؤمنان‌(ع) را مورد تأکید قرار دهد، ولایت خود را متذکر می‌شود.

وی افزود: اعتقاد و التزام به ولایت رسول خدا و حضرت علی‌(ع) از کانال ولایت خداوند می‌گذرد بنابراین اگر انسان ارتباط خود را با خداوند سامان نبخشد و در برابر دستورات او مطیع نباشد، نمی‌تواند یک مسلمان ولایی باشد.

حجت الاسلام برادری تأکید کرد‌: در زمان صدر اسلام نیز افرادی بودند که تظاهر به دینداری می کردند؛ اما در عمل بر خلاف دستورات نبی اکرم‌(ص) عمل کردند.

این مقام مسؤول با اشاره به فرار تعدادی از صحابه پیامبر در جنگ احد، علت این فرار را عدم تمکین و تسلیم آنان در برابر خداوند بر شمرد.

حجت الاسلام برادری در ادامه به تبعیت و تسلیم بودن اسماعیل‌(ع) در برابر امر خداوند اشاره کرد و گفت: این امر نشانگر تأثیر دینداری والدین بر فرزندان است چراکه اگر فرزندان براساس تعالیم دینی و با روش‌های صحیح تربیتی تعلیم ببینند مایه افتخار و قوت قلب والدین در اجرای احکام و دستورات الهی خواهند بود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه تکاب با اشاره به نقش عطوفت و مهربانی والدین در برابر ‌فرزندان عنوان کرد: امروزه دشمنان با ابزارهای مختلف سعی برجداکردن جوانان از کانون گرم خانواده ها هستند که در این میان توجه ویژه به کودکان، نوجوانان و جوانان از سوی والدین باعث دلبستگی بیشتر آنان به محیط گرم خانه و خانواده شده و دشمنان را در تحقق اهداف شوم ناکام خواهد گذاشت.

گفتنی است، مراسم دهه ولایت با حضور اقشار مختلف مردم و اجرای برنامه های مختلف در مسجد چهارده معصوم شهرستان تکاب برگزار شد./936/پ203/س
ارسال نظرات