۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۸۸۷
مقتدی صدر:

اشغالگران آمریکایی را له خواهیم کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد در صورتی که اشغالگران از عراق خارج نشوند با مقاومت شدید مواجه خواهند شد.
سيد مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی با اشاره به اینکه مخالف شدید اعطای مصونیت قانونی به نظامیان اشغالگر آمریکایی گفت: اشغالگران آمریکایی چه بتوانند به مصونیت قانونی از سوی دولت عراق دست بیاورند و چه اینکه بخواهند بدون دست یابی به مصونیت به حضور خود در این کشور ادامه دهند با مقاومت شدید نیروهای مقاومت مواجه خواهند شد.

وی افزود: نیروهای مقاومت در کمین اشغالگران آمریکایی هستند و چیزی به نام مصونیت برای اشغالگران در قاموس مقاومت شریف وجود ندارد و در جهت له کردن اشغالگران تلاش می کند.

حجت الاسلام صدر ادامه حضور اشغالگران به بهانه عدم توانایی نیروهای امنیتی عراق را رد کرد و اظهار داشت: برخی ها حضور اشغالگران را در گرو آمادگی نیروهای امنیتی عراق می دانند و در مقابل نیز، آمادگی این نیروها را منوط به حضور اشغالگراین قلمداد می کنند و به این بهانه می خواهند به حضور آمریکایی ها در عراق ادامه دهند.

رهبر جریان صدر تصریح کرد: نیروهای آمریکایی به هر بهانه ای که در عراق حضور داشته باشند اشغالگر به شمار آمده و مقاومت با حضور اشغالگران به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

وی نخست وزیر عراق را به عدم سفر به آمریکا دعوت کرد و ادامه داد: شاید گفته شود که سفر نخست وزیر به آمریکا بر اساس اقضائات سیاست انجام می گیرد، اما ابعاد این سفر مشخص نیست خصوصا اینکه آمریکا بر سیطره سیاسی و عقیدتی بر اراضی و ملت عراق تاکید دارد.

مقتدی صدر تاکید کرد: از نخست وزیر می خواهم تا مصالح دینی و عقیدتی عمومی ملت را مدنظر قرار دهد و از تصمیم خود مبنی بر سفر به واشنگتن تجدید نظر کند. این امر نشان دهنده صلابت مواضع مخالف حضور نیروهای آمریکایی به عنوان مربیان نظامی است.

گفتنی است بر اساس توافقنامه امنیتی که میان بغداد و واشنگتن در سال 2008 میلادی به امضا رسید، نیروهای اشغالگر آمریکایی موظف شدند در پایان سال جاری میلادی از عراق خارج شوند.

دولت آمریکا در حالی که مدت اندکی به پایان سال 2011 میلادی مانده است به شدت به دولت و پارلمان عراق فشار وارد می سازند تا مدت حضور نیروهای خود را در این کشور تمدید کنند.

دولت، پارلمان، گروه های سیاسی و قشرهای مختلف مردم عراق بر عدم تمدید این توافقنامه و لزوم خروج کامل اشغالگران از خاک این کشور تاکید دارند.

مقتدی صدر نیز بارها نسبت به ادامه حضور اشغالگران آمریکایی هشدار داده و آنان را به مقاومت مسلحانه شدید در صورت عدم خروج از کشور تهدید کرده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات