۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۰۳۳
نماینده ولی‌فقیه در سپاه؛

دشمنان همواره برای براندازی نظام اسلامی از بستر دموکراسی وارد می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ در آستانه ماه محرم همایش «روحانیان اعزامی به رده‌های سپاه پاسداران» با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار شد.
همايش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در همایش مبلغان اعزامی به رده‌های سپاه پاسداران که در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، وظیفه مبلغان را در استفاده از مناسبت‌های مختلف برای تبلیغ دین مهم ارزیابی کرد و گفت: مبلغان باید ضمن استفاده از مناسبت‌های پیش رو برای تبلیغ دین، محور مباحث خود را برحسب این مناسبت‌ها پیش ببرند.

وی با اشاره به این که ماه محرم از جمله این مناسبت‌ها است اظهار داشت: مبلغان باید به این مناسبت توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که مردم در این ماه آمادگی بیشتری برای استماع مسائل دینی دارند و همین امر فرصت خاصی را برای طلاب ایجاد می‌کند تا به عنوان سربازان ارشد مسائل فرهنگی به ترویج آموزه‌های اسلامی بپردازند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه بیان داشت: انتخاباتی که پیش رو داریم از جمله مناسبت‌های چالش‌زا برای کشور است که عوامل مختلفی در مهم جلوه دادن آن دخیل است.

وی با اشاره به برخی از این عوامل افزود: بهانه‌های دشمنان نظام برای براندازی حکومت اسلامی وارد شدن از بستر دموکراسی است که همواره سعی می‌کنند به وسیله تبلیغات سوء علیه نظام و زیر سوال بردن جمهوریت نظام، مشروعیت اسلام در اداره کشور را خدشه‌دار و آن را ناکارآمد جلوه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: وظیفه ما به عنوان مروجین فرهنگ اسلامی در قبال این تبلیغات و دسیسه‌های دشمن این است که مشوق مردم باشیم تا پای صندوق‌های رای بروند چرا که آراء مردم و حضور حداکثری ملت در انتخابات وسیله ای برای تولید قدرت در نظام اسلامی است و همین قدرت سبب بیشتر شدن قدرت رهبری در نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی علت مخالفت دشمنان اسلام با نظام جمهوری اسلامی را عمل به اصول اعتقادی و اسلامی دانست و گفت: این اصول و توجه به مسائل اسلامی همواره دشمنان را دچار مشکل کرده برای همین آنها از هیچ کوششی برای متوقف کردن ملت ایران دریغ نمی‌کنند.

وی با اشاره به برخی از دلایل مخالفت دشمنان با جمهوری اسلامی ابراز داشت: دشمن با حمایت ایران از حزب الله و حماس مخالف است در حالی که مساله حمایت از حزب الله و حماس برای ملت ایران و نظام اسلامی یک مساله امنیتی و اعتقادی است چرا که این امر مصداق حمایت از مظلوم و مستضعف و از جمله اصول اعتقادی مکتب تشیع و نظام اسلامی است.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام مرادی، مسؤول امور روحانیون سپاه، شهدای روحانی را شهدای راه سعادت و فضیلت خواند و خاطر نشان کرد: روحانیت سربازان امام زمان(عج) و ولی فقیه هستند که با تبلیغ خود می‌توانند در به ثمر رسیدن نظام اسلامی موثر باشند.

وی هدف از این همایش را بازنگری رسالت ماه محرم خواند و تصریح کرد: در شرایطی که دشمن با ابزارها و فناوری‌های مختلف در حال تبلیغ علیه نظام اسلامی به ویژه مکتب تشیع است، مقابله با این تبلیغات سوء نیاز به بازنگری وافری در شیوه‌ها و روشهای تبلیغی روحانیان دارد زیرا روشهای سنتی تبلیغی مانند گذشته تاثیر‌گذار نیست.

مسؤول امور روحانیون سپاه در بیان چند نکته از تجارب تبلیغی در مناطق نظامی گفت: فضای تبلیغی در سپاه و مناطق نظامی متفاوت با دیگر جاها است و مبلغ باید در کنار تبلیغ ضوابط و مقررات منطقه نظامی را هم رعایت کند و با توجه به کثرت مخاطبان جوان در این گونه مناطق همواره باید درصصد پاسخ دادن جامع و دقیق به شبهاتی باشد که دشمنان اسلام مطرح می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: یک مبلغ و روحانی موفق هنگامی که در مجموعه ای قرار می‌گیرد باید ادای وظیفه کرده و با تحمل تمام مشکلات و اقامت در منطقه تاثیرگذارتر باشد./929/پ202/ع

ارسال نظرات