۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۰۷۸
مدیر استانی حوزه علمیه ‌خوزستان:

دشمن از این‌که اسلام تنها راه سعادت بشر شناخته شود، در هراس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز گفت: دشمن از این می هراسد که جهانیان، اسلام را تنها راه سعادت بشناسند چرا که در این صورت دیگر نمی توانند به استعمار خود ادامه دهند، از این رو حوزه علمیه اگر در صحنه حاضر نباشد استحاله خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمين مير احمد رضا حاجتي، مدير حوزه علميه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، شب گذشته در یادواره شهدای روحانی ترور استان‌های خراسان که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در محل مسجد کرامت مشهد برگزار شد، به تبیین اهداف دشمنی های استکبار جهانی و مزدوران خارجی و داخلی با انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: شهدایی چون آیت الله هاشمی نژاد، کامیاب و صادقی برای استواری ارکان نظام امامت در جهان حرکت کردند.

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان افزود: بعدها در هشت سال دفاع مقدس نیز این شاگردان آنان بودند که در محاصره نیروهای بعثی تصمیم قربانی شدن می گیرند و گرای خود را به توپخانه می دهند.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: توصیه امروز این شهدا به ما این است که امامتان و نایب برحقش را بشناسید چرا که اگر افرادی جز روحانیت جلودار انقلاب اسلامی بودند، جز ننگ و شکست و عدول از اعتقادات اسلامی چیزی برایمان نمانده بود.

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به این‌که جایگاه، فرصت ها و چالش های پیش روی روحانیت را باید از معمار کبیر انقلاب سوال کرد، ادامه داد: سطر به سطر منشور روحانیت ایشان دارای پیام است و باید در حوزه های علمیه به عنوان کتاب تدریس شود.

وی تصریح کرد: از نظر امام راحل(ره)، روحانیت شیعه همواره پیشتاز و مهمترین پایگاه مدافع اسلام بوده وهستند و نباید با غفلت خود فرصت ها را به استکبار جهانی بدهند.

وی با اشاره به هشدار امام خمینی(ره) نسبت به خطر روحانی نماها که دین را جدای از سیاست می دانند، تأکید کرد: مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد؛ شهدای روحانی ترور که همچون ستارگانی در آسمان انقلاب می درخشند، مصداق بارز این سخن امام راحل هستند.

امام جمعه موقت اهواز در توضیح علل حساسیت دشمن نسبت به روحانیت، یادآور شد: بی تردید حوزه و روحانیت پا جای پای حضرت روح الله گذاشته اند تا به دنیا ثابت کنند اسلام و قرآن در اداره کشور صاحب نظر وبرنامه هستند.

حجت الاسلام حاجتی گفت: دشمن از این می هراسد که جهانیان، اسلام را تنها راه سعادت بشناسند چرا که در این صورت دیگر نمی توانند به استعمار خود ادامه دهند از این رو حوزه علمیه باید در صحنه حاضر باشد وگرنه استحاله خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی، شخصیت امام و ماهیت انقلاب ناشناخته مانده است، افزود: امام خامنه ای در این خصوص فرمودند انقلاب امام، سرنوشتی ناگفته و مکتوم دارد.

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان ابراز داشت: محققین جوان باید در این خصوص بررسی کنند، امام خامنه ای بیش از شش سال این مساله را مطرح کردند، بعد از عصر امام خمینی(ره) صحبت کردند اما باز هم آن‌گونه که باید توجهی نشد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که غفلت وآسودگی خاطرما زمینه‌ساز هجوم دشمن است افزود: محقق فرانسوی به ایران می آید، پول می دهد، وصیتنامه و کتب شهدا را می خرد تا بفهمد در وجود امام چه سری بود که با پنج میلیون نفر استقبال و با 10 میلیون نفر بدرقه شد.

وی با اشاره به این‌که اگر امام خمینی(ره) را بشناسیم دیگر برای استفاده از عبارت امام خامنه‌ای دچار رودربایستی نخواهیم شد، ادامه داد: امام فرمود ملت ها و آیندگان هستند که به شهدای ما اقتدا خواهند کرد و امروز این اتفاق افتاده است.

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان با تأکید بر ضرورت بازنگری و دقت در آرمان‌های جهانی امام راحل(ره)‌‌ گفت: امروز سخنان ایشان در جهان بر در و دیوار و عمق جان مردم نقش بسته و جلوه اسلام، کاخ های استکبار جهانی را به لرزه انداخته است.

حجت الاسلام حاجتی با تأکید بر این‌که امروز نیز مسؤولیت ما جهانی است، اظهار داشت: امام خمینی هنگام بازگشت به ایران در پاسخ خبرنگار سوییسی گفت که ما آمده ایم معادله جهانی را تغییر دهیم.

وی با بیان این‌که امام نسلی تربیت کرد که انقلابی جهانی را رقم زد، گفت: توماس فریدمن می گوید باید ترسید از بیداری نسل جوان خاورمیانه که به جوانان تربیت شده علمای حوزه در ایران اقتدا کرده اند.

گفتنی است، در این مراسم معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) و برادر علامه شهید مطهری نیز حضور داشتند./930/پ202/س
ارسال نظرات