۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۱۷۲۷۸

تأکید امام جمعه بستان‌آباد بر راه‌اندازی حوزه علمیه در این شهر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بستان آباد تأکید کرد: با توجه به موقعیت منحصر به فرد و استراتژیک این شهر، راه اندازی حوزه علمیه در این شهر ضرورتی مهم به نظر می رسد.
حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان آباد، امروز در گردهمایی روحانیان و مبلغان این شهر در آستانه ماه محرم الحرام اظهار داشت: فعالیت مراکز و مدارس حوزوی در شهرهای کوچک و بزرگ با برکات معنوی، فرهنگی و اجتماعی مختلفی همراه است.

حجت الاسلام رضوی بصیرت بخشی و پاسخگویی به نیاز معنوی جوامع را از مهم‌ترین کارکردهای حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: با توجه به موقعیت منحصر به فرد و استراتژیک این شهر در کشور، راه اندازی حوزه علمیه در این شهر ضرورتی مهم به نظر می رسد.

وی افزود: ایجاد فضای بحث و بررسی و آشنایی با علوم روز دنیا در مراکز علمی بویژه در حوزه های علمیه نقش مهمی در افزایش بصیرت و آگاهی جوانان بویژه طلاب و روحانیان خواهد داشت، از این رو نیازمند راه اندازی مدارس علمیه برادران و خواهران در بستان آباد هستیم.

حجت الاسلام رضوی با تشریح توطئه های مختلف دشمنان گفت: امروز دشمنان تشیع با هجوم به مقدسات و عقاید ارزشمند سعی در کمرنگ و کم اهمیت جلوه دادن آنها دارند که متاسفانه برخی از عوام نیز به آنها روی خوش نشان می دهند که طلاب و روحانیان باید در مقابل این هجمه ها بایستند.

وی در ادامه انتخابات اتی مجلس شورای اسلامی را مساله ای مهم و فراملی برای کشور دانست و گفت: بیان اهمیت انتخابات برای مردم بویژه جوانان وظیفه شرعی و ملی علماست، بهره مندی از فرصت تبلیغی ماه محرم برای بصیرت بخشی به عموم آحاد جامعه ضرورت دارد.

همچنین احد خیری، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، در سخنانی با اشاره به ظرفیت های مناسب و ضرورت برای ایجاد حوزه علمیه در این شهر افزود: گرایش جوانان این شهرستان به علوم حوزوی و بالا بودن سطح دینداری مردم این منطقه و احساس نیاز به حوزه، ایجاد این مرکز علمی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای گمراه کردن مردم و ترویج فرقه های ضاله گفت: در سال‌های اخیر ترویج وهابیت و ایران هراسی از جمله برنامه های اصلی دشمنان بوده است.

خیری در پایان همچنین با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله نظام و توجه به پیشرفت و توسعه فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی اظهار کرد: موتور سند چشم انداز 20 ساله کشور توسعه فرهنگی است./935/پ202/س
ارسال نظرات