۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۲۹۶
آیت الله طبرسی:

جایگاه نماز جمعه همواره توطئه‌ دشمنان را نقش برآب کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی، برپایی با شکوه نمازهای جمعه را یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: اگر امروز شاهد بیداری اسلامی در خاورمیانه هستیم به برکت صفوف به هم فشرده نماز جمعه است.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در همایش مسؤولان دفاتر ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه استان که در ساری برگزار شد به نقش نماز جمعه در خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان نظام اشاره کرد و گفت: تقویت وحدت و همدلی مهم‌ترین اثر نماز جمعه در سه دهه اخیر بوده است.

وی با بیان این که ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هر جمعه با حضور گسترده در این نماز عبادی و سیاسی بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کردند، افزود: نماز جمعه بهترین پایگاه برای روشنگری در برابر توطئه افکنی های دشمنان نظام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در حال حاضر حدود 700 تریبون نماز جمعه هر هفته در کشور فعال هستند، خاطرنشان کرد: برای هر چه بهتر برگزار شدن نماز جمعه باید فداکاری کرد.

آیت الله طبرسی با بیان این که نماز جمعه مانور اتحاد و همدلی است، تصریح کرد: دشمنان نظام از این مانور ملی هراسان هستند و همه توانشان را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفته اند.

وی، نماز جمعه را نماز دیانت و سیاست دانست و با بیان این که باید فواید دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نماز جمعه بازگو شود، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه هر هفته افزون بر بیان مسائل دینی به مهم ترین مسائل روز و سیاسی کشور و جهان نیز می پردازند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که حضور نسل جوان در صفوف نماز جمعه باید تقویت شود، تصریح کرد: حضور گسترده نوجوانان و جوانان در نماز جمعه سبب خنثی شدن بسیاری از نقشه های شوم دشمنان خواهد شد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که خنثی‌سازی بسیاری از تبلیغات منفی دشمنان علیه انقلاب نیز در نماز جمعه‌ها محقق شده، تصریح کرد: همه رشته‌های دشمن در طول این سال‌ها‌ در نماز جمعه پنبه شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نباید برای تقویت جایگاه نماز جمعه در هر منطقه تردیدی داشت، اضافه کرد: تقویت این پایگاه مهم عبادی و سیاسی به طور حتم تقویت پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله طبرسی، برپایی با شکوه نمازهای جمعه را یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی ایران دانست و با بیان این که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این اجتماع پر شکوه به صورت مستمر در کشور برگزار می شود، بیان داشت: اگر امروز شاهد بیداری اسلامی در خاورمیانه هستیم به برکت صفوف به هم فشرده نماز جمعه است./950/پ202/س
ارسال نظرات