۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۷۳۱۵
رییس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قم:

ترویج آیات ولایت در جامعه وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: ترویج آیات ولایت در جامعه وظیفه ای همگانی است و باید همه مسؤولان برای تحقق آن تلاش کنند.
حجت?الاسلام سيد جواد عظيمي مسؤول دارالقرآن الکريم تبليغات اسلامي استان قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجواد عظیمی، رییس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قم روز گذشته در مراسم اختتامیه طرح تفسیری نورالرحمة که در محل نمازخانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد به تشریح طرح تفسیری نورالرحمة پرداخت و گفت: این طرح با تاکید بر آیات ولایت از سالروز مبارک ولادت امام رضا (علیه السلام) آغاز و سه شنبه 25 ذی حجه مصادف با روز مباهله و نزول آیه هل اتی پایان می‌یابد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح تفسیری، گسترش فرهنگ قرآنی و آشنایی هر چه بیشتر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با آیات ولایت و جایگاه اهل بیت در قرآن است.

حجت الاسلام عظیمی با اشاره به نامگذاری پانزدهم تا بیست و چهارم ذی حجه مصادف با ولادت با سعادت امام هادی (ع) تا روز مباهله به عنوان دهه ولایت خاطرنشان کرد: در اهمیت ولایت همین بس که اکمال دین و نیز رضایت الهی منوط به ابلاغ ولایت از سوی رسول خدا است. به این نکته نیز باید توجه داشت که اعلام، صرف اطلاع رسانی است اما ابلاغ یعنی رساندن دستور حتمی و الزام آوری که همه باید به آن گردن نهند و هر که از این امر سرپیچی کند از دایره دین کامل و مورد رضای الهی خارج است.

وی اظهار داشت: همه مسؤولان فرهنگی و ائمه جماعات باید دست به دست هم دهند تا از مهجوریت قرآن و ولایت جلوگیری و با تبلیغ و ترویج قرآن و ولایت در میان اقشار مختلف جامعه وظیفه خود را در قبال این دو ودیعه عظیم الهی به انجام رسانند.

رییس مجمع قاریان و حافظان استان قم در بخش دیگری از سخنانش به بیان مراحل مختلف طرح های تفسیری پرداخت و گفت: ما تا کنون سه طرح تفسیری را در سطح مساجد قم برگزار کرده ایم که مرحله اول، تفسیر سوره حجرات با عنوان اخلاق در قرآن، مرحله دومف تفسیر سوره مبارکه انسان به مناسبت ماه شعبان و مرحله سوم، تفسیر آیات ولایت به مناسبت دهه ولایت و امامت بود.

وی در پایان گفت: به زودی طرح تفسیری چهارم نیز اجرا و پس از آن مسابقه ای از مجموع چهار دوره و با حضور شرکت کنندگان تمامی دوره ها برگزار و به برندگان جوایز نفیسی اعطا خواهد شد.

قابل ذکر است طرح نور الرحمة در 60 مسجد و با حضور 6000 شرکت کننده اجرا و در پایان نیز به 300 نفر از ممتازین هدایایی تعلق گرفت. /912/پ202/ع

ارسال نظرات