۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۳۴۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

محافل مذهبی اجازه‌ ندهند دشمنان در عزاداری‌ مردم سوء استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین از اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خواست تا ستاد ساماندهی را جدی بگیرند و حضور فعالی در ستاد داشته باشند چرا که دشمنان اسلام با سوار‌شدن بر موج احساسات مردم در مراسم‌های عزاداری حسینی سعی دارند این احساسات را به نفع سیاست‌های خویش هزینه کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین امروز در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان در قزوین گفت: در جامعه ای غنی از فرهنگ دینی زندگی می کنیم که تفکر دینی و حرکت های تاثیر گذاری نظیر نهضت عاشورا موجب قوام و دوام فرهنگ تشیع در آن شده است.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران نیز بر اساس اندیشه بلند سرخ حسینی شکل گرفت، افزود: نهضت عاشورا، تجدید حیات اسلامی و قله تاریخی مقابله با مستکبران و استعماگران است که همان روح فرهنگ تشیع است.

وی اظهار داشت: مراسم عزاداری حسینی یکی از شاخص‌ترین مناسبت‌های مذهبی در ایران اسلامی است که همواره در کانون توجه دشمنان بوده و سعی در بهره‌برداری از این مراسم به نفع سیاست‌ها و برنامه‌های خویش داشته اند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: با مروری به تاریخ ایران می‌توانیم به خوبی ردپای انحراف‌های ایجاد شده از وی استعمارگران را به وضوح مشاهده کنیم، بنابراین ایجاد انحرف‌های نظری و رفتاری در مراسم عزاداری حسینی ریشه در گذشته داشته و دشمنان همواره از دیروز تا امروز نسخه‌های گوناگونی مطابق با فرهنگ‌های مختلف جهان اسلام در این زمینه پیچیده اند.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: در حال حاضر هزار سایت علیه شیعه مشغول به فعالیت است که به روی برخی مسائل موهن و خرافی نظیر قمه‌زنی از سوی تعداد قلیلی از عزادران حسینی کلید کرده است و با سیاه نمایی سعی در به تصویر کشیدن یک چهره خشن از دین اسلام برای جهانیان دارد.
 
وی از اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خواست تا ستاد ساماندهی را جدی بگیرند و حضور فعالی در ستاد داشته باشند چرا که دشمنان اسلام با سوار‌شدن بر موج احساسات مردم در مراسم های عزاداری حسینی سعی دارند این احساسات را به نفع سیاست های خویش هزینه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: در این راستا باید با ایجاد ساز و کارهای مناسب در جهت ساماندهی و تقویت هیأت های مذهبی، مداحان، پشتیبانی، تغذیه فکری مبلغان و سخنرانان مذهبی، زدودن خرافه و انحراف های پدید آمده و رفتارهای موهن در سوگواری ها این حرکت شوم آنان را خنثی کنیم و انحراف های موجود را به حداقل کاهش دهیم.
 
حجت الاسلام نعمت الهی همچنین از صدا و سیمای استان خواست تا با برگزاری نشست ها و میزگردهای علمی و پژوهشی در زمینه آسیب زدایی از مراسم های عزاداری حسینی با حضور کارشناسان مجرب به بخش عقلانی نهضت عاشورا بپردازد. 

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: سید الشهداء تلاقی عشق و عقل است، انسان وقتی به اوج عشق می رسد که عاقل شده باشد، بنابراین ضمن هزینه احساسات خویش در مراسم سوگواری حسینی باید به بخش معرفتی عقلانی نهضت عاشورا نیز اهتمام ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم عاشورا را به معنای واقعی درک کنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات