۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۵۳۶
خطیب جمعه ماکو:

تعاملات اجتماعی با پذیرش باید و نبایدهای دینی در مسیر تعالی قرار می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام‌‌جمعه ماکو‌ با بیان این‌که انسان به سبب برخورداری از فطرت اجتماعی و جمع‌گرایانه نیازمند برقراری ارتباط با محیط پیرامون خود است، گفت: تعاملات اجتماعی با پذیرش باید و نبایدهای دینی در مسیر تعالی واقعی قرار می‌گیرد.
 تزييني
حجت‌الاسلام ایوب رنجبری، امام‌جمعه ماکو، ‌در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‌که باور و اعتقاد به مضامین کلام وحی و مفاهیمی چون مبدأ و معاد، پاداش و جزاء انسان را در برابر ناملایمات و سختی‌های زندگی صبور می‌کند، افزود: اگر انسان در برخورد با پستی و بلندی‌های زندگی مادی خود به فردایی روشن ایمان و باور نداشته باشد تحمل نابرابری‌های زندگی برای وی سخت و جانفرسا خواهد شد.

وی در تشریح آثار و پیامدهای فردی و اجتماعی ایمان در آیات قرآنی گفت: آثار فردی و اجتماعی ایمان به مفاهیم عالیه قرآنی از آن جهت که سبب ایجاد آرامش و تعادل روحی و روانی فرد در بستر جامعه می شود، از اهمیت خاصی برخوردار است.

امام‌‌ جمعه ماکو‌ با بیان این‌که انسان به سبب برخورداری از فطرت اجتماعی و جمع‌گرایانه نیازمند برقراری ارتباط با محیط پیرامون خود است، گفت: تعاملات اجتماعی با پذیرش باید و نبایدهای دینی در مسیر تعالی واقعی قرار می گیرد.

حجت الاسلام رنجبری، مراد از ایمان به قرآن را در سه مرحله عنوان و اضافه کرد: اولین مرحله ایمان به قرآن نطق به لسان یعنی اقرار به زبان است و دومین مرحله وجود علقه و گره قلبی نسبت به مفاهیم و مضامین کلام وحی است و سومین و در نهایت آخرین مرحله عمل با جوارح و تجلی یافتن ارزش‌ها و معارف قرآنی در عمل و کردار فرد است.

این مقام مسؤول، حضور قلب را جوهره ایمان عنوان و خاطرنشان کرد: زمانی که فرد با نهایت حضور قلب سر تعظیم در برابر آیات قرآنی و کلام الهی فرود می‌آورد تجلی ذات و فطرت الهی در فرد قابلیت تبلور می‌یابد.

خطیب جمعه ماکو‌ نهایت سعادت و تعالی جامعه را در بهره‌مندی هر چه بیشتر افراد با مفاهیم کلام وحی دانست و خاطرنشان کرد: انس با آیات وحیانی و مضامین کلام وحی لازمه رسیدن فرد به تعالی و تکامل است تا با این طرز تفکر و اندیشه جامعه را به سمت جامعه ایده‌آل دینی سوق دهد./936/ت302/س
ارسال نظرات