۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۹۷
رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی:

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی زمینه‌ساز دانشگاه قرآن‌‌بنیان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز توسعه وترویج فعالیت های قرآنی کشور گفت: در بخش نظام سازی معارف قرآن دچار کاستی‌هایی هستیم که حوزه ودانشگاه برای جبران آن باید گام‌های اساسی بردارند.
حجت الاسلام حميد محمدي حجت الاسلام حميد محمدي رييس مركز ترويج و توسعه فعاليت هاي قرآني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید محمدی، رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی، صبح امروز در آیین اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان سراسر کشور ضمن قدردانی از راه اندازی دو مرکز قرآنی در وزارتخانه های علوم و بهداشت و درمان، اظهار داشت: ترویج عمل به قرآن، بدون ایجاد ساختارهای مناسب امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به پی‌گیری طرح دانشگاه تمدن‌ساز قرآن‌بنیان در وزارت علوم و برخی از دانشگاه‌ها، به لوازم تحقق آن اشاره و تصریح کرد: سازمان‌دهی، فرهنگ‌سازی و نظام‌سازی از مولفه‌های اساسی این امر است که در منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی و رویکرد جدید قرآنی کشور مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمدی، حاکمیت ارزش‌های اسلامی را زمینه ساز ایجاد تمدن اسلامی و دانشگاه تمدن‌ساز قرآن بنیان برشمرد و افزود: در خصوص سازمان‌دهی، فعالیت های خوبی صورت گرفته که می‌توان به تأسیس مراکز قرآنی و متحد ساختن ستگاه‌های قرآنی کشور اشاره کرد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ادامه داد: فرهنگسازی نیز با توصیه امام خامنه ای مبنی بر پرورش 10 میلیون حافظ قرآن روندی رو به جلو دارد اما در بخش نظام سازی معارف قرآن دچار کاستی هایی هستیم که حوزه و دانشگاه برای جبران آن باید گام‌های اساسی بردارند.

وی با بیان این‌که بیش از 300 آیه درباره تعقل و تدبر در قرآن وجود دارد، به آیه 200 آل عمران اشاره و تصریح کرد: با توجه به این آیه، در دانشگاه تمدن‌ساز قرآن بنیان، باید بستر برای تعقل و تدبر در قرآن و عمل به آن فراهم باشد از این رو ، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که ریشه در تعالیم قرآن دارند و داشتن خروجی عملی و علمی، در این دانشگاه ها مورد تأکید است.

حجت الاسلام محمدی یاداور شد: آنچه امروز به عنوان تفسیر قرآن مراکز آموزشی بیان می شود، تفسیر حقیقی نیست؛ تفسیر واقعی این است که نظام های هستی شناسانه قرآن و نظام‌های ارتباطی در حوزه‌های مختلف سیاسی ـ اجتماعی را درک کنیم که این مهم هنوز محقق نشده است./930/پ202/س


ارسال نظرات