۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۱۹۹
آیت الله شبستری:

آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از سلامت معنوی برخوردار باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز ولایت‌پذیری را مهم‌ترین شرط آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و گفت: فرد عامل امر به معروف و نهی از منکر باید از سلامت معنوی برخوردار باشد.
آيت الله شبستري آيت الله مجتهدشبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در نشست شوراهای امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: ماه محرم فرصتی برای احیای فرائض دینی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این‌که احیای امر به معروف و نهی از منکر در شرایط فعلی کشور ضروری است، گفت: در حالی که دشمنان اسلام از فرصتی برای مقابله با گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از هر زمانی بیشتر احساس می‌شود.

وی تذکر لسانی را وظیفه آحاد جامعه دانست و اظهار داشت: آرامش فکری و روانی و همچنین سلامت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، جامعه را در گرو امر به معروف و نهی از منکر است، در حقیقت این فریضه ضامن احیای احکام الهی در نظام اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری بر تبیین بیشتر مصادیق معروف و منکر در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: تبیین معروف و منکرهای جدید در جامعه سبب جذب مردم برای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌شود، همه افراد جامعه در هر پست و مقامی باید به این امر مهم عمل کنند تا حاکمیت خدا، اخلاق و معارف اسلام در جامعه پیاده شود.

آیت الله شبستری ادامه داد: این نظام، با نام جمهوری اسلامی مزین شده، همواره باید جلوه‌هایی از معروف در جامعه تجلی یابد، متاسفانه هنوز آثاری از منکرات در جامعه دیده می شود که باید عزم جدی و همگانی برای مقابله با منکرات و ترویج معروف در جامعه به وجود آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شرایط آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: برخورد با منکرات وظیفه مردم عادی نیست، در این راستا نیروی انتظامی و بسیج می‌تواند کمک شایان توجهی داشته باشند.

امام جمعه تبریز خواستار تعامل و هم‌افزایی بسیج و نیروی انتظامی به عنوان ضابطان قوه قضائیه دربرخورد با تخلف‌های اقتصادی و فرهنگی شد و گفت: هر کسی نمی‌تواند به این فریضه الهی عمل کند، داشتن شرایط امر به معروف و نهی از منکر برای افراد عامل ضروری است.

عضو خبرگان رهبری ولایت‌پذیری را مهم‌ترین شرط آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و گفت: فرد عامل امر به معروف و نهی از منکر باید برخوردار از سلامت معنوی و مبرا از معاصی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به مراتب امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: با پرخاش و تند خویی تذکر لسانی سودی نخواهد داشت و فرد عامل امر به معروف و نهی از منکر باید از خودستایی نیز پرهیز کند، بایستی با گفتار نرم در تذکر لسانی و صبر و حوصله آحاد جامعه را نسبت به فرائض دینی آشنا رد.

آیت الله شبستری در پایان با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در مجالس سوگواری اباعدالله الحسین(ع) افزود: مجالس عزاداری ماه محرم و صفر فرصتی برای تقویت سنت های حسنه و احکام الهی است، از این رو در این ایام تنها به عزاداری اکتفا نشود، بایستی نسبت به اهداف نهضت حسینی نیز معرفت پیدا کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات