۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۲۷۵
علمای سنی کویت:

کسی که در روز عاشورا شادی کند مورد لعن خدا قرار می گیرد

خبرگزاری رسا ـ علمای سنی کویت تاکید کردند که مسلمانی که در روز عاشورا شادی کند مورد لعنت خدا قرار می گیرد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا
به گزارش خبرگزاری رسا، ولید العلی، استاد عقاید دانشکده شریعت کویت با اشاره به فرارسیدن روز عاشورا تاکید کرد هر که در روز عاشورا به شادمانی بپردازد مورد لعنت خدا قرار خواهد گرفت.

وی در صفحه شخصی خود در تویتر نوشت: یکی از کرامت های که اهل علم برای سبط رسول خدا، امام حسین (ع) قرار داد، بزرگ شمردن روز به شهادت رسیدن امام حسین (ع) در میان همه امت های جهان است.

ولید العلی افزود: به شهادت رسیدن امام حسین (ع) از بزرگ ترین مصائبی است که پس از به شهادت رسیدن امام علی (ع) در میان مسلمانان است و هر که از به شهادت رسیدن این امام ابراز شادمانی کند مورد لعنت خداوند، ملائکه و مسلمانان قرار می گیرد.

محمد الطباطبایی، رئیس سابق دانشکده شریعت کویت نیز با اشاره به روایات مختلف مبنی بر جایگاه والای امام حسین (ع) گفت: پیامبر اکرم (ص) همواره از حسن و حسین (علیهما السلام) به عنوان سیدی شباب اهل الجنه یاد می کرد و عشق شدیدی به امام حسین (ع) داشت.

وی ادامه داد: به قتل رسیدن حسین بن علی (ع) از بزرگ ترین مصائب برای مسلمانان است. حسین بن علی (ع) و جمعی از یارانش مظلومانه به شهادت رسیدند و کرامت شهادت از سوی خداوند به وی اعطا شد تا به جمع اهل بیت اطهار (ع) محلق شود./980/ب902/گ


ارسال نظرات