۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۳۶۱
همزمان با دهه اول محرم؛

طرح استقرار روحانیان در بیمارستان‌های مشهد اجرا شد

خبرگزاری رسا ـ مبلغان گروه فرهنگی تبلیغی «نسیم رضوان» در ماه های رمضان و محرم امسال، با استقرار در بیمارستان های دکتر شیخ، امدادی و خاتم الانبیا به پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام و عقاید و دلجویی از بیماران و خانواده های آنان پرداختند.
استقرار روحاني در بيمارستان استقرار روحاني در بيمارستان استقرار روحاني در بيمارستان استقرار روحاني در بيمارستان استقرار مبلغان در بيمارستان
حجت الاسلام مجتبی عفتی، نماینده طلاب مشهد در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و مسؤول گروه فرهنگی تبلیغی نسیم رضوان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: با توجه به نیازهای عاطفی مردم در شرایط خاص روحی که در بیمارستان دارند حضور روحانیان ضروری به نظر می رسد.

وی با بیان این‌که مسیحیت هجمه تبلیغی خود را در بیمارستان ها و یتیم خانه ها دنبال می کند، افزود: بیماران و همراهان آنان در این شرایط که به تعبیر قرآن دچار «بأساء و ضراء» شده اند زمینه تحول و آمادگی بیشتری برای پذیرش مسائل اعتقادی و دینی دارند که یک فرصت تبلیغی مناسب و حساس به شمار می رود که مبلغان مسیحی بیش از ما از این فرصت استفاده می کنند.

مسؤول گروه فرهنگی ـ تبلیغی نسیم رضوان اظهار داشت: در این راستا، مبلغان این گروه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در ماه های رمضان و محرم امسال، ضمن استقرار در بیمارستان های دکتر شیخ، امدادی و خاتم الانبیا به پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام و عقاید و دلجویی از بیماران وخانواده‌های آنان پرداختند‌.

حجت الاسلام عفتی یادآور شد: در این طرح، مبلغان جوان ضمن عیادت و اهدای هدیه به بیماران و دیدار با پرسنل بیمارستان، با استقرار در پرترددترین محل بیمارستان، پاسخگوی سؤالات مراجعان هستند.

وی با اشاره به استقبال بالای پرسنل، بیماران و همراهان آنان گفت: استقبال به گونه ای بود که مراجعان حتی سایر سؤالات خود را که مرتبط با پرسنل بیمارستان بود از روحانیان مستقر می پرسیدند.

نماینده طلاب مشهد در مجمع نمایندگان طلاب و روحانیان حوزه قم همچنین ابراز امیدواری کرد: این کار به صورت یک الگوی تبلیغی از سوی ائمه جماعات بیمارستان‌ها در سراسر کشور دنبال شود.

حجت الاسلام عفتی به سایر فعالیت‌های این گروه در محرم امسال اشاره کرد و افزود: با همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش خراسان رضوی، مبلغان گروه نسیم رضوان در دهه اول، در مدارس نواحی یک، دو، سه، چهار وهفت حضور یافته و در قالب گفتمان های دینی به سؤالات و شبهات دانش آموزان پاسخ گفتند.

این فعال فرهنگی با تأکید بر ضرورت همکاری جدی نهادهایی چون شهرداری، قوه قضائیه و خصوصا صداوسیما ابراز داشت: حضور روحانیان در مراکز اجتماعی و عمومی، نوعی امر به معروف و نهی از منکر است؛ از این رو گسترش طرح استقرار روحانی به مترو، پارک ها ومبادی ورودی شهرها همچون فرودگاه، پایانه مسافربری و راه آهن از برنامه های آینده گروه نسیم رضوان است‌.

وی گفت: حضور در مراکز اجتماعی از این دست، نشانه توجه روحانیت به اجتماع و در صحنه بودن آن هاست و به مردم کمک می کند ضمن استفاده بهینه از وقت، شبهات خود را رفع کرده و از فشارهای روحی ـ روانی خود بکاهند.

حجت الاسلام عفتی، تسهیل و بهبود ارتباط روحانیت با مردم را از دیگر اهداف استقرار روحانیان در مراکز عمومی عنوان و تصریح کرد: ازا ین طریق، دین مداری و کاربرد آموزه های دینی در زندگی مردم تقویت شده و معضلات اجتماعی و خانوادگی کاهش می یابد.

نماینده طلاب مشهد در مجمع نمایندگان طلاب و روحانیان حوزه قم پیشنهاد کرد: با توجه به گستردگی نیازهای تبلیغی مشهد از یک سو و آموزش مستمر و توانمندی مبلغان این گروه جهت حضور در عرصه های تبلیغ تحصصی، از سوی دیگر ، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با اعزام تعداد بیشتری از مبلغان گروه موافقت کند.

گفتنی است، مبلغان گروه نسیم رضوان که متناسب با نیازهای روز جوان آموزش دیده اند دو سال است که تحت نظر مجمع نمایندگان طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم در ایام تبلیغی در مراکز مختلف مشهد همچون مدارس، هیئت های مذهبی، پایگاه های اوقات فراغت آموزش و پرورش، مساجد و آستانقدس حضور یافته و به اجرای برنامه های شاد ومفرح و انتقال مفاهیم دینی با استفاده از متدهای روز می پردازند./930/ت301/س
ارسال نظرات