۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۴۷۲
همزمان با دهه اول محرم؛

‌300 مبلغ و روحانی به مساجد آذربایجان غربی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: سیصد مبلغ و روحانی در دهه اول محرم سال جاری برای تبیین و تشریح مبانی نهضت عاشورا به مساجد سراسر استان اعزام شدند.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: در راستای تبیین و تشریح اهداف قیام عاشورا، چرایی و چگونگی شکل گیری این حماسه جاودان 300 مبلغ و روحانی در دهه اول محرم به مساجد، تکایا و حسینه‌های سراسر استان اعزام شدند.

وی به انتشار دوهفته نامه مرکز مدیریت حوزه علمیه این استان اشاره کرد و گفت: این دوماهنامه با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مراکز حوزوی و بررسی علمی موضوعات و معارف دینی تا پایان آذر ماه سال جاری منتشر می شود.

وی اعلام کرد: مطالب این دوماهنامه در هشت صفحه تنظیم می‌شود که اخبار حوزه، مقالات علمی و مسائل مربوط به طلاب، رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، بررسی راهکارهای تحقق مطالبات ایشان از حوزه‌های علمیه و میزان تحقق آن در مدارس علمیه استان را در خود خواهد گنجاند.

به گفته حجت الاسلام مقدم، مصاحبه با استادان مدارس علمیه، علمای دین، مبلغان، اخبار مربوط به حوزه‌های علمیه استان و شهرستان‌ها و ارائه عملکرد مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی از دیگر سرفصل‌های دو ماهنامه خواهد بود.

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد: با همکاری خبرنگاران خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی نشریه با محتوای قابل قبولی ارائه شود.

حجت الاسلام مقدم‌ همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون 200 طلبه بعد از سپری کردن مراحل مختلف آزمون‌های تخصصی و عمومی به صورت رسمی مشغول تحصیل در حوزه های علمیه هستند.

این مسؤول تعداد طلاب مشغول به تحصیل در سطح یک حوزه را نیز نزدیک به 700 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: 45 نفر در سطح دو مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند.

گفتنی است،‌ در استان آذربایجان غربی هشت مدرسه علمیه در سطح یک و دو مدرسه علمیه در سطح دو در راستای تربیت طلاب فعالیت دارند./936/پ202/س
ارسال نظرات