۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۴۷۴

هشدار یک کارشناس حوزوی درباره ‌غفلت جوانان از معیارهای قرآنی ‌انتخاب همسر

خبرگزاری رسا ـ یک استاد حوزه علمیه گفت: اگر همسریابی بر اساس اصول غلط به شکل یک جریان در جامعه رواج ‌یابد، نتیجه‌ای جز افزایش آمار طلاق و سردرگمی نخواهد داشت.
نماز و خانواده
حجت الاسلام سیامک جعفرزاده، استاد حوزه علمیه ماکو، ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به آیه قرآن، زن و مرد را برای یکدیگر لباس و پوشش خواند و تصریح کرد: از آنجایی که خصوصیت لباس، پوشاندن عیب افراد است زن و مرد نیز باید با گذشت و چشم پوشی از عیوب یکدیگر زمینه را برای تعالی و رشد در خانواده مهیا کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: توجه بیش از حد به معیارها و ملاک‌های مادی و ظاهری، فرد را از توجه به بعد معنوی تشیکل خانواده که همان رسیدن به کمال و آرامش درونی است باز می‌دارد.

این مدرس حوزوی ادامه داد: برای زندگی پایدار باید معیارهای پایداری وجود داشته باشد که خداوند در قرآن کریم به کرات به معیارهای تداوم زندگی مشترک اشاره کرده است که تقوا و احترام متقابل از آن جمله است.

حجت الاسلام جعفرزاده، دین‌مداری را مهم‌ترین عنصر پایبندی افراد به زندگی مشترک و بنیان خانواده عنوان و خاطرنشان کرد: هر اندازه میزان تعهد دینی در بین زوج بیشتر باشد و آنان خود را مقید به باید و نبایدهای دینی کنند، پایه‌های خانواده از استحکام و استمرار بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی تاکید کرد: در زندگی‌هایی که ارزش های دینی جای خود را به ظواهر مادی دهد، دوام آن نیز با کم‌رنگ شدن مادیات از بین خواهد رفت.

جوان امروزی از معیارهای قرآنی در انتخاب همسر غافل است

مدرس حوزه علمیه ماکو دغدغه اصلی نسل جوان امروزی را توجه بیش از حد به مادیات و تعلقات دنیوی دانست و افزود: نگرانی از آینده و بسط این تفکر غلط که مادیات می تواند راه حل بسیاری از مشکلات زندگی مشترک باشد جوانامروزی را از توجه به معیارهای قرآنی انتخاب همسر بازداشته است.

حجت الاسلام جعفرزاده در ادامه با انتقاد صریح از رسانه ملی و متولیان سینمای کشور اضافه کرد: فرهنگ نادرست انتخاب همسر در ابتدا از سوی رسانه ملی و در فیلم‌های سینمایی ‌گسترش یافت.

وی گفت: وقتی جوانان فیلم هایی را می‌بینند که در آن ازدواج دو نفر از طریق آشنایی در خیابان یا در محافلی غیر معقول و برخلاف موازین شرعی انجام می‌شود، آن را مطابق عرف جامعه تلقی کرده و از آن الگو می‌گیرند.

مدرس حوزه علمیه ماکو تاکید کرد: اگر همسریابی بر اساس اصول غلط به شکل یک جریان در جامعه رواج ‌یابد، نتیجه‌ای جز افزایش آمار طلاق و سردرگمی نخواهد داشت.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: خانواده‌ها و همگام با آن رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب باید به صورت عینی اثرات و پیامدهای انسان‌ساز معنویت در زندگی را با زبان و ادبیات روز برای نسل جوان تبیین کنند./936/ت302/س
ارسال نظرات