۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۹۲۰۹
‌فرماندار خوی:

انتخابات بهترین فرصت برای تقویت وحدت ملی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات شهرستان خوی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت: فضای انتخابات بهترین فرصت برای تقویت استقلال کشور، وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن است.
نشست مطبوعاتي فرماندار خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، عصر روز گذشته نشست صمیمی معاون استاندار و فرماندار خوی با اصحاب رسانه و مطبوعات در فرمانداری خوی برگزار شد.

غلامحسین عماری، معاون استاندار و فرماندار خوی با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: خدا را شاکریم نظام اسلامی از دو رکن اسلام و جمهوریت به معنای واقعی برخوردار است و برگزاری 29 انتخابات باشکوه و مردمی در سه دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی نشان از جمهوریت در نظام اسلامی ایران است.

وی در ادامه مردم سالاری دینی را ثمره برگزاری انتخابات سالم و با شکوه عنوان کرد و به رهنمود رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش مردم در انتخابات اشاره کرد که می فرماید‌«‌پایه‏ى نظام ما همین انتخابات است. مردم‏سالارى دینى با حرف نمی‌شود؛ مردم‏سالارى دینى با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‏ى مردم، ارتباط فکرى و عقلانى و عاطفى مردم با تحولات کشور صورت می‌گیرد.»

فرماندار خوی در ادامه به تأکید مقام معظم رهبری بر گستردگی حضور مردم در انتخابات و قانون گرایی اشاره و اظهار کرد: انتخابات باید به مسابقه ای برای خدمتگزاری تبدیل شود تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم؛ چراکه هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد.

وی رسالت خبرگزاری ها، اصحاب رسانه و مطبوعات را در زمینه فرهنگ سازی به قانون گرایی و تشویق مردم برای مشارکت حداکثری مردم را سنگین و حیاتی ارزیابی کرد و اذعان داشت: اصحاب رسانه باید با ارائه الگوی مناسب، منطبق با ارزش‌ها و اخلاق اسلامی به منظور فرهنگ‌سازی و سوق دادن فضای مسابقه قدرت به مسابقه خدمت، افزایش مشارکت عمومی و تقویت وحدت ملی با تمام توان بکوشند و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان خوی در ادامه بر قضاوت عادلانه و رعایت حریم اشخاص تأکید کرد و بیان داشت: فصل انتخابات نباید فصل سیاه نمایی و تاریک نشان دادن اقدامات صورت گرفته باشد و لازم است نامزدهای انتخابات مجلس عمل به «منشور اخلاقی انتخابات» را در رأس برنامه های تبلیغی خود قرار داده و در یک رقابت سالم از هرگونه تخریب اشخاص پرهیز کنند.

وی اسلام خواهی و داشتن اخلاص را از اصول اساسی در فضای تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: طبق مبانی قرآن در تمام عرصه ها مردم در حال امتحان الهی هستند لذا باید نامزدهای انتخابات مجلس در نطق های تبلیغی خود توجه کنند در تنویر افکار عمومی اخلاص داشته و از هرگونه تخریب، دروغ، افتراء و افشا گری که موجب وهن در جامعه شود بپرهیزند.

رییس شورای اداری شهرستان خوی تزریق امید و نشاط در جامعه و همچنین ایجاد وحدت و همدلی در میان تمامی آحاد جامعه را محور اصلی برنامه های شهرستان عنوان و تصریح کرد: فضای انتخابات باید به عنوان یک فرصت ملی برای تقویت استقلال کشور، وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه و جنگ روانی دشمن شده و تحت هیچ شرایطی نباید وحدت و انسجام مردم خدشه دار شود.

وی در ادامه با بیان این که مجریان مکلف به رعایت اصل امانتداری و قانون مداری هستند، خاطر نشان کرد: تمام مدیران و مجریان مکلف به رعایت امانت داری در انتخابات هستند و فضای تبلیغی و انتخابات باید با شور و نشاط و در عین حال توأم با آرامش باشد.

نایب رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از آماده‌کردن بسته فرهنگی برای نامزدهای انتخابات مجلس خبرداد و گفت: در یک کار ابتکاری تلاش کرده ایم بسته فرهنگی شامل بایدها و نبایدهای انتخابات مجلس، آموزه های اخلاقی، بایسته های تبلیغی، فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) را تهیه و تدوین کرده و در نخستین جلسه رسمی در اختیار کاندیداهای انتخابات مجلس قرار دهیم.

وی در پایان مطالب خود با تأکید بر این که مبنا‌، عمل به مرّ قانون است، خاطر‌نشان کرد: دستگاه های نظارتی، شورای نگهبان و قوه قضائیه در بحث تخلفات و بداخلاقی های انتخاباتی مسمم هستند با کسانی که بخواهند به هر نحوی قانون گریزی کنند برابر قانون برخورد کنند.

گفتنی است، فرماندار خوی در ادامه به سؤالات خبرنگاران در خصوص تکمیل جاده خوی- قطور، تکمیل بیمارستان 160 تخت خوابی خوی و همچنین انتقال آب شرب از سد آغ چای پاسخ داد./938/پ203/س
ارسال نظرات