۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۹۴۸۴
مفتی اعظم اهل سنت لبنان در دیدار با سفیر ایران:

آمریکا به دنبال بحران آفرینی در نقاط مختلف منطقه است

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم اهل سنت لبنان در دیدار با سفیر ایران در بیروت، غلبه کشورمان بر آمریکا در حوزه فنی و اطلاعاتی را برجسته تر از غلبه بر آمریکا در حوزه نظامی دانست.
غضنفر رکن آبادي و شيخ محمدرشيد قباني
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمدرشید قبانی، مفتی اعظم اهل سنت لبنان، روز گذشته در دیدار با غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، موفقیت کشورمان در کنترل هواپیمای جاسوسی آمریکا را به لحاظ علمی و اطلاعاتی مهم دانست و گفت: غلبه ایران بر آمریکا در حوزه فنی و اطلاعاتی، موضوعی فراتر و بسیار مهمتر از سرنگون ساختن هواپیماهای نظامی آمریکایی است.

مفتی اعظم اهل سنت لبنان در این دیدار با ابلاغ سلام خود به مسؤولین و مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله مقام معظم رهبری و رییس جمهور ایران از ابتکار کشورمان برای برگزاری کنفرانس بین المللی اسلام و مسیحیت در لبنان قدردانی کرد و آن را در شرایط حساس کنونی منطقه با اهمیت برشمرد.

شیخ محمد رشید قبانی با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از عراق، گفت: آنها به دنبال بحران آفرینی در نقاط مختلف منطقه هستند و نفت عراق را به سرقت بردند تا هزینه های جنگی خود را تامین کنند و هم اینک برای تامین هزینه های خود به فکر دخالت در جای دیگری هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار با تبریک عید میلاد مسیح به برگزاری کنفرانس بین المللی اسلام و مسیحیت در روزهای 26 و 27 دی ماه سال جاری از سوی رایزنی فرهنگی ایران در بیروت و گروه عربی گفت وگوی اسلام و مسیحیت اشاره کرد و از مفتی کل اهل سنت لبنان برای مشارکت و سخنرانی در این کنفرانس، دعوت به عمل آورد.

رکن آبادی همچنین مواضع مثبت و سازنده مفتی اهل تسنن لبنان در ایجاد آرامش و وحدت ملی در لبنان را مهم برشمرد و ثبات و آرامش لبنان در شرایط حساس کنونی منطقه ضروری دانست.

وی با اشاره به ناکامی طرح های آمریکایی و صهیونیستی در منطقه و به ویژه واداشتن آنها به خارج کردن نظامیان خود از عراق، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند خسارت های خود را با ایجاد بحران در دیگر نقاط منطقه جبران کنند، لذا بلافاصله بعد از خروج از عراق اقدام به انفجار در نقاط مختلف بغداد نمودند تا القا کنند که حضور آنان موثر بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران به دستاورد بزرگ علمی نظامی اخیر کشورمان در فرونشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا و سیطره اطلاعاتی بر آن، اشاره کرد و این پیروزی را مدیون مقاومت و پایداری ملت ایران در مقابل تحریم های بین المللی و کمک های الهی دانست و آن را دستاوردی برای محور مقاومت و کل ملل مظلوم و ستمدیده به ویژه ملت فلسطین، عنوان نمود.

گفتنی است که سفیر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت نزدیکی سال نو میلادی و عید میلاد حضرت مسیح(ع) طی دو روز گذشته سلسله دیدارهایی با اسقف های برجسته مسیحی از جمله بشاره الراعی، رهبر مسیحیان مارونی لبنان و علما و مقام های مذهبی اسلامی از جمله آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان داشته است./981/ب902/گ
ارسال نظرات