۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۲۰۰۹۸
امام جمعه مشهد:

نگذارید فتنه‌گران و ساکتین وارد عرصه مدیریت کشور ‌شوند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با تأکید براین‌که فرجام ساکتین در برابرفتنه، رو‌در‌رویی با ولایت است، گفت: اگر حماسه 9 دی شما ملت و پیوندتان با ولایت نبود، انچه در عاشورای 61 هجری برای امام حسین(ع) رخ داد، در زمان ما نیز نسبت به امام خامنه ای تکرار می‌شد.
آيت الله سيداحمد علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام حمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تأکید امام خامنه ای نسبت به مقایسه تطبیقی واقعه 9 دی و حماسه عاشورا و حوادث صدر اسلام، اظهار داشت: ملت شریف ایران در عاشورای 88 ، همچون عاشورای سال 57 حماسه ای عظیم را رقم زدند که توطئه دشمن را ریشه کن کرد.

وی با بیان اینکه عاشورا کارگاهی است که در بستر انسانیت در همه نسل ها انقلاب و حماسه آفرین است، افزود: از عوامل دخیل در پیدایش عاشورا، خواص بودند که از دوست ترین و نزدیک ترینشان به اهل بیت(ع) تا دشمن ترینشان، آن روز دو دسته شدند و با حسین(ع) و امام زمانشان زاویه گرفتند؛ برخی در حد خانه نشینی و سکوت و عدم یاری حضرت و برخی با شمشیرکشیدن.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این زاویه گیری خواص از ولایت، مردم را چنان دچار تردید کرد که 120 هزار نفر برای کشتن پسر رسول خدا(ص) پشت هم ایستادند. در فتنه 88 نیز همین اتفاق رخ داد؛ خواص و نخبگان سیاسی حتی آنانکه در ابراز محبت به ولایت فقیه کم نمی گذارند، در عمل با ولایت زاویه گرفتند، برخی سکوت کردند و عده ای که خود را جزو افسران ارشد انقلاب و وابسته به امام وکارگزار نصب شده عینی امام راحل(ره) معرفی می کردند، سرباز دشمن شدند وفتنه به راه انداختند.

فتنه به شکل پیچیده تر ادامه دارد؛ 9 دی محکم تر اقامه شود

امام جمعه مشهد یادآور شد: آنچه در فتنه 88 وجود داشت که در عاشورا نبود، حضور حماسی و از روی بصیرت و رشد سیاسی مردم بود که با ایمان خود مسیر و وظیفه سیاسی خود را شناختند و از این خواص فاصله گرفته و به ولایت پیوستند؛ اگر حماسه 9 دی شما ملت و پیوندتان با ولایت نبود‌، آنچه در عاشورای 61 هجری برای امام حسین(ع) رخ داد در زمان ما نیز نسبت به امام خامنه ای تکرارمی شد.

وی تصریح کرد: فتنه تمام نشده بلکه به شکلی پیچیده تر ادامه دارد لذا 9 دی هم باید قوی تر و مجکم تر توسط شما مردم اقامه شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که همه شئونات زندگی سیاسی ـ اجتماعی ما باید مطابق با سیره اهل بیت(ع) باشد، ابراز داشت: در عاشورا این مردم عادی بودند که به جنگ امامشان رفتند نه نظامیان و جنگجویان، چرا که نخبگان خود را مقابل حسین(ع) دیدند.

لشکر عمر سعد در واقع همان ساکتین در زمان علی(ع) بودند بنابراین ساکتین در برابر فتنه 88 نیز اگر شرایط ایجاب کند به عناصر مقابل ولایت تبدیل می شوند.

نگذارید فتنه گران و ساکتین در برابر آن به عرصه مدیریت کشور وارد شوند

آیت الله علم الهدی ضمن قدردانی از ولایت مداری و وفاداری مردم به آرمان های انقلاب خطاب به آنان تأکید کرد: بصیرت شما در انتخابات باید گونه‌ای باشد که نگذارد فتنه‌گران و ساکتین در برابر فتنه در عرصه قدرت و سیاست کشور وارد شوند‌.

وی با اشاره به سالروز شهادت دختر سه ساله اباعبدالله(ع) یادآور شد: علت تردید مورخان در مورد وجود دختری به نام رقیه(س) برای امام حسین(ع) این است که تتبع و بررسی دقیق در اسناد شیعه نداشته و به ظواهر بسنده کرده اند؛ وجود این دختر سه ساله برای شیعه مسلم است و امام هنگام وداع آخرشان که با تک تک بانوان خداحافظی می کنند، نام رقیه(س) نیز در میان نام هایی است که به زبان می آورند.

لازمه عبودیت حق، دین مداری در بلاها و مصایب است

امام جمعه مشهد همچنین در خطبه‌های نخست نماز جمعه به تبیین آموزه‌های حسینی در مسیر عبودیت خدا پرداخت و با اشاره به این سخن سیدالشهدا‌(ع) که «الناس عبید الدنیا و الدین لعب علی السنتهم...» گفت: این تعابیر حضرت، در حقیقت، واقعیت توده ای جامعه ای را به تصویر می کشد که تحت حاکمیت ستم و غصب به سر می برند.

وی افزود: اگر سرسپردگی انسان به دنیا به حدی باشد که به مرز عبودیت و بندگی برسد، انسان دیگر نمی تواند بنده خدا باشد؛ خصوصیت بندگان دنیا این است که به فرموده اباعبدالله(ع)، دین لقلقه زبانشان است و جایگاه دین در زندگی شان همچون لعق( باقیمانده غذا میان دندان که با نوک زبان بیرون بیاید) است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: خصوصیت بندگان خدا این است که در میان بلاها و آزمایش‌های الهی، دین مدار هستند و این سختی ها زواید غیردینی آنان را زدوده و برای دین خدا خالصشان می‌کند.‌/930/پ202/س


ارسال نظرات