۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۲۰۲۴۸

نشست واکاوی حماسه 9 دی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست واکاوی علل شکل‌گیری 9 دی از سوی بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز در تالار شهریار این دانشگاه برگزار شد.
حماسه 9 دي
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمد تقی علوی، رییس دانشگاه تبریز امروز در نشست واکاوی علل شکل گیری 9دی ضمن تبیین مفهوم بصیرت گفت: بصیرت دانایی و آگاهی صرف نیست بلکه در کنار آگاهی و دانایی باید باور، اعتقاد، ایمان و بینش صحیح نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انسان آگاه کسی است که حوادث اطراف خود را با دیده دل، باور و اعتقاد و ایمان خویش بنگرد، به حماسه 9دی اشاره کرد و گفت: در این حماسه حضور مردم قابل قیاس با روز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن عزیزمان ایران و ارتحال امام(ره) بود.

وی خاطرنشان کرد: 9دی قلعه مرتفعی را در تاریخ ایران حک کرد بطوری که در آن روز مردم به صورت خودجوش و یکپارچه به صحنه آمدند و این حضور مرم در صحنه باعث شد که دشمن مایوس شود و در این حماسه وحدت، بصیرت و ولایت مداری مردم ایران در برابر دشمنان قسم خورده این نظام نشان داده شود.

وی ملت ایران را ملتی بزرگ، آگاه و شریف خواند و گفت: ملت ایران همیشه در برابر تهدیدهای دشمنان این نظام در صحنه بوده که باید به چنین ملتی افتخار کرد و خدمتگزار آنان بود.

علوی فتنه سال 88 را برنامه ریزی شده دانست و اظهار داشت: دشمنان این نظام با این فتنه می‌خواستند به این انقلاب ضربه بزنند که با هوشیاری مسئولان و حضور مردم در صحنه همه توطئه آنان خنثی شد، البته حضور 85درصدی مردم در انتخابات سال 88 پشتوانه محکمی برای کشور ایران بود، از این رو دشمنان می خواستند این پشتوانه را از ملت ایران بگیرند که موفق نشدند.

به گفته وی همه دستاوردهای این نظام در عرصه های مختلف متعلق به ملت ایران است و باید از تمامی این ظرفیت ها برای شکوفایی و سربلندی کشورمان در زمینه های مختلف استفاده شود و با اشاره به موفقیت های انقلاب اسلامی ایران گفت: در حال حاضر کشورمان در توسعه متوازن قرار دارد و وظیفه تک تک ملت ایران این است که در این راستا گام‌های موثری بردارند.

به گفته وی نمونه پیشرفت این کشور در تولیدات علمی است که سهم ایران در تولید علم جهانی به 2/1 درصد رسیده است و افزود: اگر کشورمان امروزه به موفقیت‌هایی دست‌یافته به برکت این انقلاب و خون شهدا بوده که برای حفظ این دستاوردها باید در این راستا حرکت بکنیم.

مسئول بسیج کارکنان دانشگاه تبریز نیز در این نشست با بیان اینکه در نهم دی ماه امسال نیز، شاهد امواج خروشان ملتی بودیم که برای اعلام انزجار از فتنه‌گران و غائله آفرینان به صحنه آمده بودند تا وفاداری خود را به آرمان های امام‌(ره)، انقلاب و رهبری بار دیگر به کینه‌توزان و دشمنان نشان دهند اظهار داشت: اگر چه امام حسین(ع) در عاشورای سال 61 قمری و در کربلای عراق تنها ماند، اما مومنان انقلاب اسلامی درکربلای ایران، ولی امر خود امام خامنه ای عزیز را تنها نگذاشته و علیه یزدیان زمان خروشیدند.

یعقوب رضانژاد با بیان اینکه گرامیداشت حماسه نهم دی، عمق پایبندی ملت شریف ایران به ارزش های دینی را برای جهانیان به نمایش می‌گذارد، خاطرنشان کرد: حوادثی که در عاشورای 88 در این کشور رخ داده به قدری زشت و پلید بود که حتی قلب افراد غیر مسلمان را به درد آورد، چرا که این بار، قضیۀ تقلب و این حرف های ابلهانه نبود ماجرا به اختلاف نظر دو نامزد مربوط نمی شد؛ این بار تیر زهرآلود فتنه‌گران و دست نشاندگان، گلوی آرمان حسینی و پیکرۀ انقلاب خمینی(ره) را نشانه رفته بود.

به گفته وی اگر چه شور و احساساتی پاک ملت ایران، آتش فتنه را خاموش کرد، اما باید درس ها و عبرت های این حادثه برای نسل جوان و پویای انقلاب تبیین شود و برهمین اساس بسیج کارکنان شهدای دانشگاه تبریز احساس وظیفه می کند که همگام با خروش ملی و مقدس مردم ایران با برگزاری این نشست تحلیلی و تبیین، زوایای پنهان و تاریک این رویداد عظیم و بی سابقه را بررسی نماید.

یادآور می شود، در این آیین نیز جمعی از اساتید، مدیران و نماینده تشکل¬ها به ارایه نکته نظرات و دیدگاه¬های مختلف در این زمینه پرداختند./935/د103/س
ارسال نظرات