۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۵۰
استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی:

به موضوع مخاطب‌شناسی در ترویج مفاهیم دینی توجه جدی نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه استان آذربایجان غربی گفت: مبلغان و روحانیون در ترویج مفاهیم و مضامین مکتب اسلام ناب محمدی باید به اصول مخاطب‌شناسی روز احاطه داشته باشند.
به موضوع مخاطب‌شناسی در ترویج مفاهیم دینی  توجه جدی نمی‌شود
حجت الاسلام سیامک جعفرزاده، مدرس حوزه علمیه ماکو، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‌که مبلغان دینی باید در اشاعه و تعمیق فرهنگ اسلامی به اصول مخاطب‌شناسی تسلط کافی داشته باشند، اظهار کرد: شناخت ویژگی‌های شخصیتی، نیازهای روز مخاطبین و استفاده از ابزاهای راهبردی ویژه هر مخاطب در امر تبلیغ و ترویج ارزش‌های دینی در جامعه ضروری است.

وی ادامه داد: مبلغان و روحانیون در ترویج مفاهیم و مضامین قرآنی باید به اصول مخاطب‌شناسی روز احاطه داشته باشند و دربرخورد با افراد از ابزارها و راهکارهای متناسب با ویژگی‌های شخصیتی هر فرد استفاده کنند.

دین گریزی جوانان آثار غفلت روحانیون از تبلیغ صحیح مبانی دینی


این مدرس حوزوی معتقد است دین گریزی جوانان از آثار و پیامدهای غفلت روحانیون و مبلغین در تبلیغ صحیح مبانی دینی در جامعه امروزی است.

حجت الاسلام جعفرزاده اظهار داشت: غفلت مبلغان در اشاعه فرهنگ دینی در عصر حاضر سبب دل زدگی و دین گریزی افراد جامعه به ویژه جوانان می شود و تداوم این امر در دراز مدت آسیب های جبرا ن ناپذیری بر پیکره جامعه روحانیت وارد می سازد و چهره مبلغان دینی را در اذهان عمومی مخدوش می سازد.

وی در ادامه به آیه «‌أتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَکُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْکِتَابَ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ» سوره مبارکه توبه اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می فرماید که آیا مردم را به نیکی و ایمان به پیامبری که صفات او آشکارا در کتاب آسمانی آمده دعوت می‏کنید، اما خودتان را فراموش می کنید با اینکه شما خودتان کتاب آسمانی را می‏خوانید، آیا هیچ فکر نمی‏کنید.

مدرس حوزه علمیه ماکو خاطرنشان کرد: مبلغان دینی برای تبلیغ صحیح اصول اعتقادی باید به رسالت سنگین خود درباره نشر آموزه‌های دینی در جامعه معرفت کامل داشته باشند و در انجام هر چه بهتر این رسالت الهی از توان علمی و معرفتی خود بهره گیرند.

حجت الاسلام جعفرزاده در پایان تصریح کرد: مبلغان دینی به عنوان پیش قراولان توسعه مبانی اصیل اسلامی در عصر حاضر باید عامل به معارف و آموزه های دینی باشند و افزون بر استفاده از فن پند و موعظه با عمل به احکام و معارف دینی به صورت عینی به ترویج ارزش‌ها و باورهای اسلامی بپردازند./936/ت302/س
ارسال نظرات