۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۲۰۸۴۷
امام جمعه قم تأکید کرد:

ضرورت تبیین پیام رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات از سوی مبلغان

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر تبیین صحیح پیام رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات تأکید کرد و با بیان این‌که طراحی‌های عجیبی برای ایجاد اغتشاش در کشور صورت گرفته است، وظیفه مبلغان را آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به این توطئه‌ها دانست.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري

  
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز بیستم دی در همایش علمی کاربردی تبلیغ ویژه مبلغان دهه آخر صفر که در قم برگزار شد با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار پرشور مردم قم و تأکید ایشان بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، تبیین پیام رهبری را برای مردم ضروری دانست.

وی با بیان این‌که در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم و با توجه به شرایطی که بر انقلاب اسلامی گذشته است، بار سنگینی بر دوش روحانیت قرار دارد، اظهار داشت: اوج و شکوه انقلاب اسلامی ایران، اوج و شکوه روحانیت است و تنزل جایگاه انقلاب، تنزل جایگاه روحانیت را در پی خواهد داشت.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به طراحی‌ها و برنامه‌های عجیب دشمنان برای ایجاد اغتشاش در نقاط مختلف کشور، بر تبیین صحیح پیام رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات از سوی مبلغان تأکید کرد و افزود: مبلغان معارف دین، با اطلاع‌رسانی صحیح، مردم را نسبت به توطئه‌های گسترده دشمنان انقلاب آگاه کنند.
 
وی تصریح کرد: مردم روحانیت را مرتبط با نظام اسلامی می‌دانند؛ از این‌رو بر مبلغان دین لازم است بدون این‌که رنگ انتخاباتی بگیرند و به دور از جانبداری افراد به ویژه مجموعه یا جریان‌های خاصی که رنگ و بوی دینی و مذهبی هم ندارند، خطوط کلی حفظ نظام اسلامی ایران و ماندگاری انقلاب را در منبرها به تناسب بیان کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ابتدای سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی‌(ع)، تبلیغ دین را رسالت مهم روحانیان دانست و با بیان این‌که مبلغان معارف دین سفیران سیدالشهدا‌(ع) برای هدایت مردم هستند، از آنان خواست تا برای به سرانجام رساندن این بار سنگین به داشتن اطلاعات محدود، اکتفا نکنند.
 
وی با بیان این‌که پیامبر اکرم‌(ص) برای ادای رسالت تبلیغی از خداوند متعال شرح صدر می‌خواهد، به سختی‌های تبلیغ معارف دین اشاره کرد و گفت: مبلغانی که مورد احترام مردم هستند به خود مغرور نشوند و از عنایت‌های الهی مدد بطلبند؛ چراکه بدون لطف و مدد الهی در مسیر کار تبلیغی موفق نخواهند بود.
 
عضو شورای عالی حوزه با اشاره به ویژگی‌های مبلغان در عرصه تبلیغ دین، ابراز داشت: افرادی که وظیفه تبلیغ رسالت‌های الهی را به عهده دارند، همواره باید در بعد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از منظر خداپسندانه سخن می‌گویند و مکتب و معارف دین را از هر بعد و زاویه‌ای که تبیین می‌کنند، برای خدا باشد.
 
وی بر حفظ آیات قرآن در کنار درس‌های فقه، اصول و فلسفه از سوی مبلغان دین تأکید کرد و با بیان این‌که حفظ حداقل چهار آیه قرآن در هر روز اقتضای طلبه علوم دینی است، افزود: مبلغ معارف دین باید آیات قرآن و روایات اهل بیت‌(ع) را به صورت مصداقی حفظ کند تا در زمان‌های تبلیغی با دست پر به تبلیغ معارف دین بپردازد.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری خداترسی و شهامت در حق‌گویی را از دیگر ویژگی‌های مبلغان معارف دین برشمرد و با بیان این‌که خداترسی در زندگی علمای شیعه موج می‌زند، گفت: شهامت در حق‌‌گویی بی‌گدار به آب زدن نیست، اما در هر جا که باید حق گفته شود، مبلغ نباید کوتاه بیاید و شرایط حال خود را در نظر بگیرد، بلکه وظیفه دارد سخن خود را به درستی مطرح کند.
 
وی با بیان این‌که مبلغان معارف دین زیر ذره‌بین هستند و باید مراقب رفتار خود باشند، یکی از واجبات تبلیغ در شرایط کنونی را رفتن به سراغ نسل جوان دانست و اظهار داشت: حضور و سخنرانی در منبر خوب است، اما نباید حضور در مراکز آموزشی مانند مدارس راهنمایی و دبیرستان را فراموش کرد.
 
امام جمعه قم تصریح کرد: با توجه به این‌که مسیحیت انواع و اقسام برنامه‌ها را برای جذب جوانان شیعه به کار برده و بهائیت با حضور جدی در کشورهای مختلف، برنامه‌هایی را برای جذب جوانان آغاز کرده است، مبلغان معارف دین باید با استفاده مناسب از دهه آخر صفر و برنامه‌ریزی صحیح به تبلیغ معارف دین در میان جوانان پرداخته و با آنان ارتباط برقرار کنند.
 
وی با بیان این‌که برخی چشم طمع دارند و می‌خواهند روحانیان را به نفع خود مصادره کنند، از مبلغان معارف دین خواست تا مراقب چنین رفتارهایی باشند و ابراز داشت: مبلغانی که برای تبلیغ دهه آخر صفر اعزام می‌شوند، مراقب باشند تا در وسط کار تبلیغی، دچار مشکل نشوند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات