۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۲۱۳۲۶
پس از اعتصاب غذای شیعیان مصر؛

دادگاه بین المللی جنایی وارد عمل شد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه جنایی بین المللی، دلایل اعتصاب غذای شیعیان مصر را خواستار شد.
محمد الدريني دبيرکل مجلس آل البيت مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، در پی اعتصاب غذای محمد الدرینی، رئیس مجلس اعلای آل البیت و تعداد دیگری از جوانان شیعه مصر در اعتراض به سیاست های شیعه ستیزی در این کشور، دادگاه جنایی بین المللی از الدرینی خواست دلایل اعتصاب غذای خود را گزارش دهد.

این دادگاه با ارسال فرمی ویژه از الدرینی خواست تا دلایل خود را برای اعتصاب غذا و واکنش نظام مصری در قبال این اقدام وی را اعلام کند تا بررسی های لازم درباره این موضوع انجام گیرد.

رئیس مجلس اعلای آل البیت مصر نیز ضمن اعتراض شدید به سیاست های دولت مصر علیه شیعیان این کشور تاکید کرد که نیروهای امنیتی مصر از انتشار خبرهای اعتصاب وی جلوگیری کرده و رسانه ها را از نشر این خبرها باز می دارند.

وی از بی توجهی دولت مصر به اعتصاب غذای شیعیان به شدت انتقاد کرد و گفت: در حالی که من از وضعیت بسیار وخیمی برخوردار هستم و حتی در آستانه مرگ قرار داشتم، اما مقامات و مسوولان امنیتی مصر نکرده و در انتظار اعلام خبر مرگم بسر می برند.

الدرینی خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه شورای نظامی حاکم در مصر به اعتصاب غذای بنده بی تفاوت هستند و به سیاست های خود علیه شیعیان ادامه می دهند، مجبورم که این موضوع را در خارج از کشور پیگیری کنم و از دادگاه های بین المللی بخواهم برای پایان دادن به تبعیض و خفقان علیه شیعیان مصر وارد عمل شوند.

گفتنی است محمد الدرینی بیش از ده روز است که در اعتراض به سیاست های امنیتی شدید علیه شیعیان مصر، اعتصاب غذا گرفته است که بر اثر ضعف جسمانی در بیمارستان بستری شده است.

تعدادی از جوانان شیعه مصر نیز برای ابراز همبستگی با رئیس مجلس اعلای آل البیت، اعتصاب غذا گرفتند./980/ب902/گ
ارسال نظرات