۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۳۲۸
عضو جامعه مدرسین:

نظام خود را گوشه ای از حرکت امام حسین می دانیم/در مقابل دشمنان باید هوشیار باشیم

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه تقرب الی الله بدون معرفت و ارتباط با امام حسین(ع) امکان ندارد، انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از قیام عاشورا دانست و گفت: امروز دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب تمام توان خود را بکار گرفته اند و در این شرایط ما باید هوشیار باشیم.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سه شنبه شب در همایش شور آفرینان حسینی که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، تعظیم شعائر الهی را نشانه تقوای قلب دانست.

وی تجلیل از خادمان و شور آفرینان حسینی را اقدامی ارزنده توصیف و با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این همایش، تصریح کرد: پیر غلامی و خدمت در دستگاه امام حسین و اهل بیت(ع) اجر و ثواب بسیار دارد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه با بیان اینکه هر سال که از حادثه عاشورا می گذرد پرده ای کنار زده و حقیقتی از حقایق عاشورا نمایان می شود، تصریح کرد: شهادت امام حسین(ع) در قلوب مردم حرارتی ایجاد کرده است که هیچ گاه سرد و خاموش نمی شود.

وی تصریح کرد: از زمانی که این مصیبت عظیم رخ داد، اراده خدا بر احیای این حادثه است، قبل از اینکه بشر به دنبال عزاداری برای امام حسین(ع) باشد خداوند تبارک و تعالی دلها را متوجه می کند.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: قیام مختار و توابین در آن مقطع زمانی رخ داد، اما معرفتی که امروز نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع) وجود دارد قابل مقایسه با معرفت زمان های گذشته نیست و این نکته ای است که افرادی که در میدان عزاداری هستند باید به آن توجه کافی داشته باشند.

وی بیان داشت: امروز معرفت خوبی جامعه و به ویژه شیعیان نسبت به امام حسین و واقعه عاشورا پیدا کرده اند، حرکت های میلیونی و پیاده روی ها به سمت کربلا از اقصی نقاط جهان کاشف از این نکته است که خداوند روز به روز جلوه امام حسین(ع) و حقیقت عاشورا را بیشتر بروز می دهد.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: خدا برای هدایت بشر انبیای الهی و کتب آسمانی را فرستاد، اما رمز اصلی هدایت بشر تا قیامت داستان کربلا و عاشورا است، اگر انسان به هر میزان خود را به این واقعه نزدیک کند، به خدا نزدیک تر و بر معرفت او افزوده می شود.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بسیاری از حقایق عاشورا مخفی و در پس پرده حجاب است و به هنگام ظهور امام زمان(عج) نمایان می شود، اظهار داشت: به هر میزان که انسان خود را به این واقعه نزدیک کند قرب او به خداوند تبارک و تعالی افزون و معرفت او افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه طبق مبانی دینی هدایت، اعتقاد به خدا و توحید بدون معرفت به ولایت ائمه اطهار(ع) امکان ندارد، اظهار داشت: برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی مدعی اسلام و قرب به خدا هستند اما باید بدانند بدون معرفت و حب امام حسین(ع) تقرب به خدا امکان ندارد.

عشق به امام حسین خاموش شدنی نیست

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اطاعت حجت خدا، دفاع از دین و احکام الهی و پیاده شدن دستورات الهی در جامعه را از جمله نتایج ارتباط با امام حسین(ع) دانست و گفت: بعد از داستان عاشورا هر نوع بیداری که در جهان بوجود آمده و خواهد آمد نشات گرفته از قیام عاشورا است.

وی تاکید کرد: از ابتدا دشمنان امام حسین(ع) و اسلام تلاش بسیاری کردند که این خیمه را خاموش کنند، زمانی از دید روشنفکری وارد شدند و گفتند «گریه کردن چه معنا دارد، اگر ایشان برای اسلام کشته شد عزت و فخر است و گریه معنایی ندارد».

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی افزود: برخی از اهل سنت روایاتی را یا جعل و درست کردند و به خلیفه دوم نسبت دادند و گفتند پیامبر(ص) فرموده است که نباید بر کسی که از دنیا رفته گریست چون گریه باعث اذیت و عذاب میت می شود و با خیال خود می خواستند با این ترفند گریه بر امام حسین را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه گریه بر امام حسین(ع) در عداد خوف از خداوند تبارک و تعالی قرار داده شده است، تصریح کرد: یک قطره اشک برای حضرت سیدالشهدا(ع) ذنوب انسان را تطهیر می کند اما بدخواهان شیعه و امام حسین(ع) برای اینکه این مساله را از شیعه بگیرند کتاب ها نوشتند و احادیث جعل کردند اما نتوانستند و نخواهند توانست.

عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: وهابیت امروز به دنبال خاموش کردن این حرکت است، میلیون ها کتاب می نویسند و در دنیا پخش می کنند اما با یک اربعین و عزاداری تمام این اقدامات خنثی و بی اثر می شود و مردم با تمام وجود به عشق امام حسین(ع) حرکت و در جلسات عزای امام شرکت می کنند. آنها جاهل هستند و نمی دانند اراده خدا بر این است که سال به سال جلسات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) باشکوه تر برگزار شود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیداری جهانی دنیای اسلام تصریح کرد: ریشه یابی این اتفاقات به ما نشان می دهد که این بیداری به همین مسائل بر می گردد. هر حرکتی و بیداری که برای رهایی انسان است در اثر ارتباط با این حادثه واقع می شود.

توصیه به هیات های مذهبی

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه هیات های مذهبی قم باید الگوی هیئات مذهبی کشور باشند و اجازه ندهند هر کار و مطلبی که مورد رضایت اهل بیت(ع) نیست، رخ دهد، اظهار داشت: ما باید اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را در حد توان خود نصرت کنیم و اجازه ندهیم غیبت ها، تهمت ها و حرف هایی که ربطی به مسائل دینی ندارد در مراسم های ما نفوذ کند.

وی انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از واقعه عاشورا دانست و با تاکید براینکه امروز دشمنان با تمام وجود به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: هرچه در برگزاری مراسم عزای امام حسین(ع) تلاش کنیم در بقای نظام کوشیده ایم، چراکه ما نظام خود را گوشه ای از حرکت امام حسین(ع) می دانیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات