۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۲۱۵۳۶

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ بازدید مدیران مدارس علمیه استان گیلان از حوزه علمیه بناب و ساماندهی مبلغات شهرستان مشکین‌شهر از مهم‌ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام یدالله نعمتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشکین‌شهر، در جلسه ساماندهی مبلغات این شهرستان گفت: این طرح با هدف توسعه تبلیغ دینی با برنامه‌ریزی مدون انجام می‌شود.

وی بر ضرورت توسعه تبلیغ و اطلاع‌رسانی در بین بانوان تأکید کرد و این امر را باعث ارتقای تربیت دینی و ترویج ارزش‌های اسلامی در خانواده‌ها و به طبع آن در جامعه عنوان کرد.

نعمتی حضور مبلغات و اساتید خانم را در جلسه بانوان به‌لحاظ ارتباط مؤثر با مخاطبان لازم و ضروری دانست و گفت: مبلغات فعال فرهنگی و تبلیغی و خواهران طلبه در این شهرستان به‌لحاظ وجود حوزه علمیه خواهران، از توان تبلیغی بالائی برخوردارند و باید در زمینه اعزام این افراد به جلسات سخنرانی برنامه جامعی تدوین شود تا بهروه‌وری خوبی از این جلسات اعزام بدست آید.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد، موقعیت و سطح علمی بانوان مناطق مختلف این شهرستان به‌منظور اعزام مبلغات بررسی شود، توان تبلیغی مبلغات رتبه‌بندی شده و نیز اطاق فکری با امکانات رایانه، تجهیزات اینترنتی و نرم افزارهای دینی تهیه و جهت استفاده در اختیار مبلغات قرار گیرد.

بازدید مدیران مدارس علمیه استان گیلان از حوزه علمیه بناب

حجت الاسلام عبدالله رحمان زاده، مدیر حوزه علمیه گیلان، با اشاره به سفر اخیر مدیران و برخی معاونین مدارس علمیه گیلان به مدرسه علمیه شهرستان بناب و دیدار با مدیران و معاونین این مدرسه، اظهار داشت: این سفر با هدف بهره گیری از تجارب به کار گرفته شده در این مدرسه علمیه و تعامل و همکاری جهت ارتقای سطح کمی و کیفی حوزه علمیه گیلان صورت پذیرفت.

وی نتیجه حاصل از این سفر را با توجه به آشنا شدن مسئولین مدارس علمیه گیلان با عملکرد بخش ها و معاونت های مختلف مدرسه علمیه بناب، مفید ارزیابی کرد و افزود: برنامه ریزی شده است تا در آینده چنین برنامه ها و نشست هایی استمرار پیدا کند.

بنای امامزاده سید زین الدین اهر بازسازی شد

بنای جدید امامزاده سید زین الدین اهر با حضور مسئولان اوقاف ،امام جمعه ، فرماندار و جمعی از اهالی منطقه کلنگ‌زنی شد.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه بقاع متبرکه در بین مردم گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطبهای فرهنگی این اداره کل امسال 25 بقعه را بازسازی و مرمت می کند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و وقوع آن در مسیر گردشگری فندقلو از تبدیل بقعه فوق به مجتمع بزرگ فرهنگی خبر داد.

وی در پایان کل محدوده امامزاده را بیش از 10 هزار متربع ذکر کرد که 4888متر مربع زیر بنا شامل مرقد و سایر اماکن مورد نیاز داخل و نیز 6293 متر مربع شامل صحن و حیاط، پارکینک ،جاده دسترسی خواهد شد.

گفتنی است، امامزاده سید زین الدین روستای سیدلر(حصار) در 20کیلومتری شهر اهر قرار دارد.

رییس جدید تبلیغات اسلامی کوثر معرفی شد

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل در جلسه تودیع و معارفه رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کوثر افزود: باتوجه به تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که توسط دشمنان دنبال می‌شود درصدد هستیم با تقویت حوزه فرهنگی و دینی این مناطق، در برابر جنگ نرم و توطئه‌های دشمنان خارجی ایستادگی کنیم.

وی اختصاص اعتبار مالی جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در کوثر را مهم برشمرد و گفت: هدف از اجرای طرح حمایت مالی افزایش کارکرد و تقویت بنیه مالی جهت اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگی و قرآنی است.

حجت‌الاسلام ستوده مهمترین ابزار توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این شهرستان را حمایت مالی از تشکل‌های دینی، مساجد، اعزام مبلغ و هیئات مذهبی عنوان کرد و افزود: در راستای ترویج فعالیت‌ها و گسترش برنامه‌های ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی از مساجد محوری و هیئت مذهبی شاخص و فعال در شهرستان حمایت مالی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خروج از تصدی‌گری و واگذاری به اقشار تأثیرگذار را یکی دیگر از اولویت‌های کاری سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: استفاده از تشکل‌های دینی، هیئت‌های مذهبی، انجمن‌های اسلامی و مراکز قرآنی به‌عنوان مجری برنامه‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است، در پایان این جلسه ضمن تقدیر از رئیس سابق، حجت‌الاسلام ابوالفضل قهرمان‌نژاد به‌عنوان رئیس جدید تبلیغات اسلامی کوثر معرفی شد./935/د101/س

ارسال نظرات