۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۲۱۸۳۵
در واکنش به گزارش ناقص دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت؛

حزب الله لبنان پنهان کاری بان کی مون در مورد جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان، پنهان کاری بان کی مون در مورد جنایت های صهیونیستی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد و این امر را نشانگر تبدیل شدن سازمان ملل به ابزاری در دست قدرت های جهانی برای پیشبرد اهدافشان دانست.
حزب الله
به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله)، روز گذشته با صدور بیانیه ای در پی گزارش ناقص بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت در خصوص سفری که به منطقه داشت، پنهان کاری وی در خصوص جنایت های صهیونیستی در فلسطین اشغالی و عدم طرح این موضوع در جلسه شورای امنیت را قربانی شدن دوباره این نهاد دربرابر سیاست های قدرت های بزرگ بین المللی و صهیونیستی دانست.

این بیانیه انتظار کشورهای عربی و اسلامی از سازمان ملل در خصوص اتخاذ موضعی صریح و صادقانه در مورد مسایل ذکر شده را بیهوده دانست و تصریح کرد: این سازمان هیچ گونه جدیت و صداقتی برای خود باقی نگذاشته و بارها ثابت کرده است که در راستای منافع کشورهای بزرگ استعمارگر و طرح های دسیسه چینان آنها گام بر می دارد.

حزب الله لبنان در این بیانیه با اشاره به گزارش گزینشی بان کی مون به شورای امنیت به عنوان نمونه ای از جانبداری های سازمان ملل، ابراز داشت: در این جلسه، دبیرکل هیچ اشاره ای به خطراتی که امنیت و صلح بین المللی را تهدید می کند، نکرده است؛ در حالی که این امر از جمله وظایف مهم سازمان ملل است.

این بیانیه حزب الله، کشتار و بازداشت فلسطینی ها به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی و یهودی سازی قدس و ادامه شهرک سازی های این رژیم را از مهم ترین خطرهای تهدید کننده منطقه خواند و افزود: ما به شدت در پیش گرفتن این شیوه در مهم ترین تریبون بین المللی که باید در خدمت امنیت و صلح جهانی باشد را محکوم می کنیم.

حزب الله لبنان در پایان با اشاره به جای خالی دبیرکل سازمان ملل در مورد مسایل فلسطین اشغالی و مطرح نکردن آن در جلسه شورای امنیت را دلیلی آشکار بر تبدیل شدن سازمان ملل به ابزاری در دست قدرت های جهانی و رژیم صهیونیستی دانست تا از راه آن سیاست های خود را توجیه و حساب خود را با ملت ها تصفیه کنند و طرح های دسیسه آمیز خود را به اجرا درآورند. /981/ب902/گ
ارسال نظرات