۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۲۲۱۴۳
امام جمعه خرمشهر:

شفاف کردن جریان های سیاسی برای مردم از وظایف روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر خواستار جلب رضایت مردم از سوی مسؤولان و دست اندرکاران نظام شد و اظهار داشت: مسؤولان و خدمتگذاران نظام اسلامی باید با انجام درخواست های مردم آنها را نسبت به حضور گسترده در انتخابات دعوت کنند.
حجت الاسلام سيد عبدالنبي موسوي، امام جمعه خرمشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام سیدنبی موسوی امام جمعه خرمشهر در نشست معارفه شهردار خرمشهر، روز گذشته با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسؤولان و خدمتگذاران نظام اسلامی باید با انجام درخواست های مردم آنها را نسبت به حضور گسترده در انتخابات دعوت کرده و توطئه های دشمنان را نسبت به کاهش مردم در انتخابات خنثی کنند.

وی با اشاره به وظایف طلاب و روحانیان مدارس علمیه گفت: قشر نخبه و فرهنگی جامعه یعنی طلاب و روحانیان باید به طور واضح و مشخص خطوط انحرافی و جریان های سیاسی را برای مردم باز کرده و در جامعه نسبت به این گونه مسایل بصیرت افزایی کنند.

این مقام مسؤول، بیان داشت: دشمن انتخابات را هدف قرار داده و تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با ایجاد دلسردی حضور مردم در این حرکت سرنوشت ساز را کم‌رنگ جلوه دهد؛ از این رو با توجه به این دسیسه ها و توطئه های دشمن، شرکت در عرصه انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است که به گردن هر مسلمان ایرانی می باشد و باید در آن شرکت کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، تأکید کرد: ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی با مشارکت حداکثری خود در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سیلی محکمی به دشمن زده و مانند همیشه آن را نا امید خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان بر حفظ بیت المال تأکید کرد و گفت: لغزش ها در هر لحظه ما را تهدید می کند؛ از این رو باید با رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و معصیت خود را در معرض نزدیکی به گناه قرار ندهیم.

وی بر ساماندهی خیابان های این شهر تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم با تعامل و همدلی و با همکاری مجموعه شهرداری و دستگاه های اجرایی وضعیت ظاهری شهر بهبود بخشیم اتفاق خوبی در این شهر خواهد افتاد.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: این منصب ها مسؤولیت های الهی و جایگاه های خطیری هستند که باید همه تلاش خود را در راستای موفقیت و خدمت رسانی به مردم معطوف کرد.

وی به ضرورت فرهنگسازی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: مشارکت مردم در زیبا سازی سطح شهر با همکاری بسیج می تواند مشکلات شهرداری را کاهش دهد.

امام جمعه خرمشهر ابراز امیدواری که با همکاری، همدلی دستگاههای اجرایی و تلاش مضاعف مسوولان شهرداری شاهد تحولات بنیادین و ساختاری در خرمشهر باشیم.

مدیریت شهری و پیشبرد کارهای اجرایی به یک برنامه مدون نیاز دارد

همچنین شاپور رستمی مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در ادامه این جلسه اظهار داشت: هر سیستم دولتی و غیردولتی که بتواند بر اساس درآمدها هزینه های جاری را تأمین کند در پرداخت حقوق و مزایا دچار مشکل نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه شهرداری یک نهاد غیردولتی و توسط مردم اداره می‌شود ما به عنوان نماینده دولت باید سعی کنیم که این نهاد را حمایت کنیم که خدمات بیشتر به مردم ارایه شود.

این مقام مسؤول گفت: شهرستان خرمشهر تنها به استان خوزستان تعلق ندارد بلکه متعلق به یک ملت و نظام؛ از این رو باید به گونه ای وارد عمل شویم که جایگاه تقدس آن را حفظ کنیم.

رستمی افزود: برای رسیدن به این جایگاه نیاز است آن احساس شادابی و نشاط را در جهت خدمات ویژه به مردم ایجاد کنیم؛ از این رو حفظ و نگهداری کارهای عمرانی و اقدامات صورت گرفته اقدام بزرگ و مطلوبی است.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در پایان سخنان خود، نخستین برنامه در خرمشهر را در جهت پیشبرد مسایل و ساماندهی وضعیت خدمات شهری عنوان کرد و افزود: در این راستا مشکل اراضی و زمین های بلااستفاده سطح شهر باید به شکل اساسی حل شود.

گفتنی است عبدالله حسینی فرماندار خرمشهر در پایان این مراسم تعامل و وحدت را یکی از عوامل پیشبرد و پیشرفت کار در خرمشهر عنوان کرد و افزود: با تعامل و وحدت می توان اقدامات موثر شهر را از وضعیت نابسامانی خارج نمود./9465/پ202/ص
ارسال نظرات