۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۲۲۴۴۱
امام جمعه سراب:

نماینده وابسته به کانون های قدرت و ثروت دلسوز مردم نخواهد بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب گفت: با توجه به اینکه مردم ولایتمدار ایران همواره خود را موظف به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری می دانند پیش بینی می شود که در انتخابات اخیر نیز همچون سایر انتخابات مردم با شور و شوق خاصی در انتخابات حاضر شوند.
امام جمعه سراب
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب، در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در سراب گفت: کشوری که داعیه دار ولایت امیرالمومنین(ع)است باید همچون مولی متقیان در برابر همه کاستی ها و مشکلات صبور باشد تا عزت داشته باشد.

وی با اشاره به نقش صبر و بصیرت در ایستادگی ملت در مقابل استکبار اظهار داشت: اگر در مسائل سیاسی و اقتصادی صبر و تحمل نباشد شکست و به دنبال آن وابستگی عاید ملت می شود؛ اما صبر و پایداری موفقیت را به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام اکرمی با بیان این که تجربه تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که ملت بزرگوار ایران با بصیرت و وحدت کامل و با اطاعت از ولی فقیه در برابر مشکلات صبور بوده است، تصریح کرد: انواع تحریم ها و فشارها بر این ملت تحمیل شده است؛ اما صبر و استقامت مردم همه تحریم ها و تهدید ها را به فرصت تبدیل کرده است.

امام جمعه سراب درباره رهنمود مقام معظم رهبری در مورد حضور دشمن شکن در انتخابات بیان داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری با اصل و اساس دانستن حضور مردم همواره بر دشمن شکن این حضور تأکید داشته اند.

حجت الاسلام اکرمی یادآورشد: با توجه به این که مردم ولایتمدار ایران همواره خود را موظف به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری می دانند پیش بینی می شود که در انتخابات اخیر نیز همچون سایر انتخابات مردم با شور و شوق خاصی در انتخابات حاضر شده و رهبر خود را خوشحال و دشمنان را مأیوس کنند.

امام جمعه سراب در پاسخ به این سؤال که چه تدابیری باید اندیشید تا حوادث تلخ انتخابات گذشته و عدم تمکین به قانون روی ندهد، ابراز داشت: متاسفانه حوادث بعد از انتخابات 88 محصول نقشه حساب شده دشمنان و برخی بی بصیرتی های دوستان بود.

وی ادامه داد: باید نقشه های دشمنان را شناخت و در جهت خنثی سازی آنها قدم برداشت.

حجت الاسلام اکرمی پیشنهاد کرد: باید چارچوب قانونی مشخصی برای تبلیغات انتخاباتی به خصوص مناظره ها ی تلویزیونی در انتخابات ریاست جمهوری تعیین شوند تا از هرگونه توهین احتمالی نامزدها به یکدیگر و اشخاص حقیقی و حقوقی جلوگیری شود و از طرفی دولت به مردم اطمینان دهد که در انتخابات مجری بی طرف و امینی باشد.

امام جمعه سراب خاطرنشان کرد: باید با آموزش های لازم مردم و نامزدها را با فرهنگ انتخابات به خصوص فرهنگ ناکامی در کسب آرای ملت آشنا کرد.

حجت الاسلام اکرمی در مورد وظیفه ملت در مورد شاخص های اعلام شده از سوی مقام رهبری انقلاب در انتخاب نمایندگان به خصوص توجه به این نکته که نمایندگان برگزیده با کانون های قدرت و ثروت در ارتباط نباشند، تصریح کرد: اگر کسی وابسته به مراکز قدرت و ثروت باشد وابسته و بی خاصیت خواهد بود چراکه قدرت تصمیم گیری نخواهد داشت و باید دیکته ای عمل کند.

وی اضافه کرد: مردم باید کسی را انتخاب کنند که نماینده واقعی مردم باشد و در جهت رفع مشکلات آنها گام بردارد در حالی که فرد وابسته به مراکز قدرت و ثروت به جای دلسوزی برای عموم مردم، دلسوز قدرتمندان و ثروتمندان خواهد بود./949/ت302/س
ارسال نظرات