۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۲۲۴۷۲

مسلمانان آمریکا در اعتراض به اقدامات تبعیض آمیز پلیس تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ صدها نفر از مسلمانان امریکا در اعتراض به فعالیت‌های جاسوسی اداره پلیس نیویورک علیه شیعیان و مساجد مسلمانان، در نزدیکی این اداره تظاهرات کردند.
مسلمانان امريکا
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اسلام تودی، این تظاهرات پس از افشای سندی محرمانه که در آن به اداره پلیس نیویورک توصیه شده عملیات جاسوسی علیه هزاران مسلمان شیعه و مساجد را در مناطق شمال شرق امریکا صرفا به دلیل مذهب ساکنان این مناطق گسترش دهند، برگزار شده است. 

افزایش نیروهای پلیس با لباس شخصی در میان مسلمانان، پیگیری اطلاعات و نیز توجه بیش از اندازه به فعالیت های مساجد، از جمله روشهایی است که پلیس نیویورک علیه مسلمانان به کار گرفته است.

معترضان همچنین نارضایتی خود را از ریموند کلی کمیسیونر پلیس نیویورک به علت مصاحبه در یک فیلم ضد اسلامی موسوم به جهاد سوم که در آن تلاش کرده تا احساس تنفر علیه مسلمانان را اشاعه دهد، اعلام کردند.

ریمود کلی هفته گذشته به علت شرکت در این فیلم عذرخواهی کرد اما از استعفا خودداری نمود.

معترضان و شرکت کنندگان در تظاهرات بر این باورند که ‌ریموند کلی قوانین پلیس را نقض کرده است.

سراج وهاج، امام جماعت مسجد التقوی در سخنانی گفت : شما می‌توانید از مسلمانان نفرت داشته باشید. این کار شماست اما نمی‌توانید با آن‌ها بدرفتاری کنید. شما باید همان طوری که از دیگر شهروندان محافظت می‌کنید از آن‌ها محافظت کنید و با آن‌ها همانند دیگر شهروندان رفتار کنید.اگر درباره دیگرشهروندان جاسوسی نمی‌کنید بنابر این علیه مسلمانان نیز جاسوسی نکنید.

لازم به ذکر است، اداره پلیس نیویورک مطابق با دستورالعمل‎های خاص خود و قوانین و مقررات شهر، از بنا نهادن تحقیقات خود بر اساس ملاحظات مذهبی، منع شده است./982/ب902/گ
ارسال نظرات