۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۲۲۶۰۵
امام جمعه اهواز:

احتکار ارز و سکه در برهه کنونی خیانت به انقلاب و ملت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اقدام برخی از افراد سودجو نسبت به ذخیره ارز و سکه جهت افزایش قیمت تأکید کرد: اقدام این مفسدان فی الارض که دست به چنین کاری زده اند چیزی جز خیانت به انقلاب و ملت نیست.
نشست بانوان در دهه فجر خوزستان نشست بانوان در دهه فجر خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، زنان فعال در عرصه های فرهنگی، مذهبی استان خوزستان ظهر امروز همزمان با ششمین روز از دهه فجر با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیدار کردند.

وی با بیان این که کشور ایران در تحریم کشور های غربی قرار گرفته است اظهار داشت: ما از این گونه اقدامات دشمنان استقبال می کنیم؛ چرا که تحریم سی وسه غرب علیه ایران نتیجه ای جز پیشرفت و ترقی برای ملت ایران به همراه نداشته است.

وی با اشاره به اقدام برخی از افراد خبیث و سودجو نسبت به ذخیره ارز و سکه جهت افزایش قیمت و سود آوری بیشتر تأکید کرد: اقدام مفسدین فی الارضی که دست به چنین کاری زده اند چیزی جز خیانت به انقلاب و ملت نیست.

جهاد تربیتی و نظارت بر کیفیت اخلاقی فرزندان از مسئولیت های سنگین زنان است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به آیات قرآن کریم در رابطه با تساوی زن و مرد اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم در بسیاری از امور، زنان را با مردان همدوش دانسته و وظایف و مسؤولیت ها را به طور مساوی بر عهده آنان نهاده است؛ جز در مواردی از جمله میدان جنگ و مبارزه که مصلحت بر حضور زنان نیست.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به وظایف زنان از دیدگاه اسلام خاطر نشان کرد: جهاد تربیتی، اداره منزل و نظارت بر کیفیت اخلاقی اولاد به خصوص دختران از جمله مسؤولیت های خاصی است که در کنار مردان بر دوش زن نهاده شده است.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه خاطر نشان کرد: مهمترین جهاد زن در خانواده تربیت فرزندان و همسرداری خوب با عواطف و مهربانیت زنانه خود است.

امام جمعه اهواز با بیان این که در مسائل دینی از جمله نماز و روزه زن و مرد یکسان هستند، از حضور کمرنگ زنان در نماز جمعه و جماعت استان خوزستان ابراز نارضایتی کرد و افزود: موافقت دین در رابطه با عدم حضور زنان در مسجد مربوط به زمانی است که نماز جماعت بر پا نشود؛ در این زمان اگر زنان در خانه نماز خود را بخوانند بهتر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه تصریح کرد: زمانی که نماز جماعت در مسجد بر پا شده همانگونه که اقامه نماز برای مردان مستحب است برای زنان نیز این چنین است؛ از این رو تداخل این دو مسئله سبب ایجاد شبهه ای در رابطه با عدم حضور زنان در نماز جماعت و تأیید دین در این رابطه شده است.

دوران شعارگویی گذشته امروز زمان عمل است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که در اوایل انقلاب حضور زنان در عرصه های مذهبی بیش از مردان بود، گفت: امام خمینی(ره) نیز در اوایل پیروزی انقلاب دستور داده بود که زنان نیز باید با حضور خود در خیابان ها همانند مردان از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کنند. در راهپیمایی های مردمی علیه شاه قبل از پیروزی انقلاب حضور زنان یا بیشتر از مردان و یا مساوی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری حضور کمرنگ زنان در عرصه های مذهبی را شایسته نظام جمهوری اسلامی را ندانست عنوان کرد: در برهه کنونی دیگر زمان شعار نیست بلکه باید در عمل بیعت خود را با نظام اعلام نماییم.

دشمنان نظام سیلی خورده انقلاب اسلامی ایران هستند

در ابتدای این دیدار مریم حیدریان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با بیان این که دشمنان نظام سیلی خورده انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) هستند اظهار داشت: خواهران انقلابی رسالت تازه خود را که حضور آگاهانه تر در جامعه و خانواده جهت دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی ایران است را به خوبی ایفا نمایند.

این مقام مسؤول با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در دو نشست تخصصی که پیرامون مسائل زنان در سال جاری برگزار شد گفت: همه زنان جامعه باید اسلامی سازی خانه و خانواده به منویات مقام معظم رهبری رهبری جامه ی عمل بپوشانند.

وی به ظرفیت حوزه های علمیه و سایر نهاد های فرهنگی استان نیز اشاره کرد و افزود: با وجود قابلیت های گسترده استان انشاء الله شاهد حرکات و تحولات تازه ای در حوزه های تخصصی بانوان با همکاری بخش های فرهنگی و اجتماعی در استان باشیم./9464/پ202/ص
ارسال نظرات