۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۲۲۸۸۵
ویژه طلاب؛

دوره آموزشی کلام فلسفه و عرفان اسلامی در مشهد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دوره تخصصی آموزش کلام، فلسفه و عرفان اسلامی برای نخستین بار به همت مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در حوزه علمیه مشهد آغاز شد.
دوره آموزشی کلام فلسفه و عرفان اسلامی در مشهد آغاز شد
حجت الاسلام تولایی، معاون فرهنگی موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به آغاز این دوره از هفته جاری، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح که با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی قم برگزار می‌شود، به صورت تخصصی در زمینه فلسفه و عرفان نظری آموزش می‌بینند.

وی در خصوص ضرورت برگزاری این دوره افزود: در عصر حاضر که معنویت گمشده اصلی بشریت تلقی شده است و متاع معنویت‌ها و عرفان‌های کاذبِ بدون شریعت با قرائت‌های تحریف شده از شرایع به پیر و جوان عرضه می‌‌شود، آب زلال و گوارای معارف اهل‌بیت‌(ع) که از سوی فلاسفه و عرفای شیعی شریعت‌محور، مورد تحلیل و تدقیق و تبیین قرار گرفته است، می‌تواند تشنگی عقلی و قلبی نفوس را برطرف ‌کند.

حجت الاسلام تولایی با اشاره به حضور اساتید برجسته‌ای از قم در این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: دوره‌های کوتاه مدت به صورت دو واحدی در عناوین معرفت‌شناسی، فلسفه‌های مضاف، فلسفه علم، فلسفه منطق، فلسفه فلسفه، فلسفه حقوق، فلسفه اخلاق، فلسفه سیاست، فلسفه اصول، فلسفه فقه، علوم انسانی اسلامی، علم دینی، نقشه جامع نیازها و مسائل بشری، مدل طبقه‌بندی علوم، مسائل کلام جدید، عرفان‌های کاذب، آشنایی با مبانی حکمت متعالیه و آشنایی با مبانی عرفان شیعی برگزار می شود که دو مورد اخیر هم اکنون آغاز شده است.

معاون فرهنگی موسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام یاداور شد: طلاب علاقه‌مند که دروس سطح را گذرانده اند ‌می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره ‌05112285800 تماس حاصل کنند.

گفتنی است، در همین راستا، نشست های نقد و نظر پیرامون فلسفه وعرفان نیز از چندی پیش به صورت ماهانه از سوی این موسسه برگزار می شود./930/پ202/س
ارسال نظرات