۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۲۳۱۴۱
استاد حوزه و دانشگاه:

اتصال به کانون های قدرت و ثروت با رسالت نمایندگان مردم در تناقض است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: اتصال به کانون های قدرت و ثروت رسالت اصلی نماینده جامعه اسلامی در جهت تلاش برای تعالی همه جانبه کشور و ملت را خدشه دار می کند.
مجلس شوراي اسلامي
حجت الاسلام محمد اصغری، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرارسیدن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شاخص مهم عدم اتصال به کانون های قدرت و ثروت از سوی مقام معظم رهبری را نشانه بارز درایت، روشنگری، بصیرت عمیق و تفکر برتر ایشان دانست و اضافه کرد: اتصال نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کانون های قدرت و ثروت این افراد را از رسال و وظیفه اصلی خود که همانا رفع موانع و کاستی ها در جهت تعالی همه جانبه ملت ایران است به چالش می کشاند.

وی با بیان این که تقید و باور قلبی به آموزه های دینی و درس گرفتن از مکتب اهل بیت(ع) مهم ترین عامل ایستادگی ملت ایران در برابر توطئه های استکبار جهانی است، اضافه کرد: عزت و بزرگواری وعده بر حق خداوند بر مؤمنین و رهروان راستین دین اسلام ناب محمدی است و ملت ایران در شرایط مختلف ثابت کردند که تا تحقق حکومت عدل مهدوی همچنان پشتیبان و حامی جدی ولی فقیه و آرمان های اسلامی هستند.

وی با بیان این که سخنان مقام معظم رهبری در شرایط کنونی برای همگان حجت و فصل الخطاب است، تصریح کرد: ارتقای شاخصه های بصیرت دینی و سیاسی در جامعه امروز تنها در همگرایی فکری و عملی میان رهبری و امت اسلامی حاصل می شود.

این پژوهشگر حوزوی انقلاب اسلامی ایران را الگوی تمام عیار انقلاب های جهان عنوان و خاطرنشان کرد: امروزه ملت ایران در عینیت بخشیدن به دو عامل بصیرت و صبر سرآمد امت های اسلامی هستند و بیداری شکل گرفته در منطقه مرهون همین الگوگیری از ایستادگی مردم ایران است.

حجت الاسلام اصغری اعلام کرد: زبونی و ضعف دشمنان در برابر دستاوردهای علمی، اقتصادی و بین المللی ملت ایران در سایه حمایت جدی مردم از اصل ولایت فقیه در پیروی از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

ترور دانشمندان نشان از ضعف و زبونی دشمنان در برابر آرمان های انقلابی است

این استاد حوزوی با اشاره به این که موقعیت کنونی کشور ما شرایط شعب ابی طالب نیست، یادآور شد: وجود برخی از ضعف های اقتصادی را هم نمی توان تعبیر به شعب ابی طالب کرد، موقعیت کنونی ایران اسلامی در برابر دشمنان شرایط بدر و خیبر است و تحریم ها و تهدیدهای اقتصادی و همچنین ترور دانشمندان اسلامی خود گواه صادقی بر این موضوع است که استکبار جهانی دیگر توان رویارویی با ملت سرافراز ایران در عرصه های مختلف علمی و بین المللی را ندارد.

حجت الاسلام اصغری، گذشت بیش از سی دهه از فجر انقلاب اسلامی را بیانگر ناکارامدی توطئه های استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و انگلیس دانست و خاطرنشان کرد: تحریم های نفتی که در حال حاضر از سوی دولت های غربی بر ایران تحمیل شده است در حالی که تنها کمتر از 18 درصد از معاملات نفتی ایران با کشورهای اروپایی بود نه تنها تاثیر در روند توسعه اقتصادی ایران ندارند؛ بلکه بستر را برای یافتن مشترهای جدید در بازارهای جهانی برای تولیدات نفتنی ایران مهیا می کند.

این استاد حوزوی با بیان این که شرایط اقتصادی ما دیگر شرایط زمان دکتر مصدق نیست، گفت: خروج از اقتصاد تک محصولی کمترین دستاوردی بود که در نتیجه تحریم استکبار جهانی برای ملت ایران حاصل شد./936/ت302/س

ارسال نظرات