۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۲۳۲۳۲

پسر فیلمساز مشهور آمریکایی شیعه شد

خبرگزاری رسا ـ شان استون پسر الیور استون فیلمساز بزرگ آمریکایی با حضور در دفتر آیت الله ناصری واقع در اصفهان به دین اسلام مشرف شد و نام پیشوای اول شیعیان امیرالمومنین علی (ع) را برای خود برگزید.
علي استون
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، شان استون که خود نیز در زمینه فیلمسازی فعالیت می‌کند، مدتی پیش برای حضور در همایشی با موضوع بررسی فیلم‌های هالیوودی به ایران آمد.

استون به منظور تشرف به دین اسلام چند روزی است که در اصفهان به سر می‌برد و با قرائت شهادتین به دین اسلام و مذهب شیعه روی آورد.

شان استون همچنین درباره شناخت خود از دین مبین اسلام گفته بود: من قرآن را خوانده‌ام، ولی آن را در حد یک عارف یا عالم نمی‌دانم. من دانشجوی تاریخ هستم و علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ، اما درباره مذهب مطالعه زیادی نداشتم.

وی می افزاید: خداپرست هستم و بقیه اطلاعاتم را از طریق تحقیق به دست می‌آورم و دعا و ثنا پایه تمام دین‌هاست.

علی استون می گوید: دوستی لبنانی دارم که مسلمان است و به حضرت علی(ع) علاقه بسیاری دارد. او معتقد است اگر همواره نشانه‌ای از این بزرگوار با خود داشته باشی از گزند دشمنانت محفوظ خواهی بود و من هم به همین منظور گردن بندی با تصویر شمشیر ذوالفقار حضرت علی(ع) را بر گردنم می‌آویزم و همواره روی قلبم است و به من آرامش می‌دهد.

گفتنی است، این مستندساز 27 سال سن دارد و نقشهای کوتاهی را در فیلمهای پدرش بازی کرده است.

لازم به ذکر است، خبر مسلمان شدن استون به سرعت در تیترهای خبری رسانه های کشورهای غربی قرار گرفت./982/ب902/گ
ارسال نظرات