۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۲۳۴۱۷
به همت طلاب؛

طرح جامع آموزشی و تبلیغی در شهرهای آذربایجان غربی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، از طرح جامع آموزشی و تبلیغی ویژه طلاب مدارس علمیه در استان خبر داد.
طرح جامع آموزشی و تبلیغی در شهرهای آذربایجان غربی اجرا می شود
حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اعلام این خبر گفت: طرح جامع آموزشی ـ تکمیلی و تبلیغی در تابستان سال آینده با هدف بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های طلاب و اساتید حوزه های علیمه استان در راستای اشاعه فرهنگ دینی و همچنین تربیت نیروی متعهد حوزوی در سه شهرستان استان برگزار می شود.

وی با بیان این که انتخاب این شهرستان ها با اولویت شهرهایی است که فاقد مدارس حوزوی هستند، اضافه کرد: هر شهرستان در تابستان پذیرای بیش از دویست طلبه و استاد حوزه علمیه خواهد بود.

این مسؤول اضافه کرد: طلاب و اساتید حاضر در شهرستان در قالب این طرح در کنار برگزاری کلاس های مختلف آموزشی و تکمیلی با حضور در مناطق مختلف شهر و روستاهای تابعه همان شهرستان فعالیت های تبلیغی خود را انجام می دهند.

حجت الاسلام مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به 730 طلبه در سطوح مختلف در هشت حوزه علمیه فعال در سطح استان مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند، تصریح کرد: در کنار این هشت حوزه که فعالیت های خود را در قالب برنامه های متنوع تبلیغی و اموزشی در ایام تابستان اجرا می کنند، سه شهرستان دیگر نیز در قالب طرح جامع آموزشی ـ تکمیلی و تبلیغی به صورت متمرکز از برنامه های تبلیغی و آموزشی حوزوی بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح طلاب پایه های یکسان در یک شهرستان گردهم می آیند به عنوان مثال گردهمایی طلاب پایه یک در یک شهرستان و طلاب پایه دو و سه حوزه به ترتیب در شهرهای جداگانه برگزار می شود.

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در ادامه به برگزاری جلسه شورای عالی حوزه های علمیه استان در نقده اشاره و خاطرنشان کرد: این جلسه با حضور اعضای شورا و با هدف بررسی مشکلات آموزشی، تربیتی و پیگیری پروژه های عمرانی برگزار شد.

به گفته حجت الاسلام مقدم، کاهش تعطیلات تابستانی مدارس حوزوی از سه ماه به یک ماه از مصوبات شورای عالی استانی بود./936/ت302/س
ارسال نظرات