۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۶۶۲
از سوی آل سعود؛

کنفرانس خطر رافضه برای امت اسلامی در عربستان آغاز بکار کرد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس سه روزه خطر شیعیان بر امت اسلامی از روز گذشته از سوی دولت آل سعود در عربستان آغاز بکار کرد.
دانشگاه امام محمد بن سعود رياض عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی نون عراق از برگزاری کنفرانس ضد تشیع از سوی دولت آل سعود با همکاری تعدادی از گروه های وهابی با عنوان «خطر رافضه بر امت اسلامی» در ریاض خبر داد.

این کنفرانس از روز گذشته در ریاض پایتخت عربستان آغاز شد و قرار است شرکت کنندگان در آن به مدت 3 روز به بررسی به اصطلاح خطرات شیعیان بر امت اسلامی بپردازند.

در این کنفرانس 3 روزه که در دانشگاه امام محمد بن سعود ریاض در حال برگزاری است جمعی از علمای مشهور به تکفیر مسلمانان بویژه عبدالرحمن الدمشقیه حضور دارند و تلاش می کنند تا با مطرح کردن موضوعاتی نظیر خطر شیعیان بر جامعه اسلامی به گسترش شکاف و فتنه در عربستان و سایر کشورهای اسلامی بپردازند.

تعدادی از علما و اندیشمندان سعودی در مصاحبه با پایگاه اینترنتی نون عراق تاکید کردند که برگزاری چنین کنفرانس هایی که با حمایت مالی و معنوی دولت آل سعود صورت می گیرد بر خلاف مصالح امت اسلامی بوده و همزیستی مسالمت آمیز میان شهروندان را در معرض خطر قرار می دهند.

گفتنی است دولت آل سعود به شدت در تلاش است تا با خطرناک جلوه دادن شیعیان به تبعیض خود علیه آنان در این کشور ادامه داده و کشتار جوانان شیعه قطیف را توجیه کند.

وزارت کشور عربستان در روزهای گذشته نیز با صدور بیانیه ای معترضان شیعه منطقه شیعه نشین شرقیه را تروریست خوانده و ضمن حمایت از کشتار آنان تاکید کرد که نیروهای امنیتی از این پس با مشت آهنین با شیعیان برخورد خواهند کرد.

برگزاری کنفرانس ضد تشیع با عنوان «واقعیت اعتقادات رافضی و خطر آن بر جوامع سنی» در روزهای گذشته در ریاض نیز با واکنش شدید علما و شهروندان شیعه عربستان سعودی واقع شد.

حجت الاسلام سید حسن نمر با صدور بیانیه ای برگزاری این کنفرانس را محکوم و تاکید کرد که وحدت ملی و امنیت کشور را برگزاری چنین کنفرانس هایی در معرض خطر قرار می گیرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات