۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۲۳۶۷۳
عضو خبرگان رهبری:

بداخلاقی سیاسی و تهمت، بازی با آبروی کاندیداها است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تاکید بر پرهیز از بداخلاقی در آستانه انتخابات گفت: نامزدهای مجلس شورای اسلامی در معرض حساسیت عمومی برای تعهدپذیری در برابر قانون هستند، در آستانه انتخابات پرهیز از بی‌اخلاقی ضروری است و نباید تهمت‌زنی رواج یابد.
آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار اعضای شورای تامین تبریز اظهار داشت: انتخابات نماد مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است، که هر قدر حضور در صحنه مردم بیشتر باشد نشان از رضایت و اعتماد عمومی از نظام و مسؤولان است.

وی با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی در زمینه رعایت و اجرای قانون گفت: متون اسلامی بر رعایت قانون تاکید شده و شخص نبی مکرم اسلام حساسیت خاصی بر رعایت قانون داشتند، در سیره نبوی عمل به قانون در مقابل موقعیت و جایگاه افراد متوقف نشد و تاکید بر اجرای قانون مورد توجه بوده است.

آیت الله شبستری با اشاره به این که دشمنان چشم به چگونگی و میزان حضور مردم در انتخابات دوخته اند، خاطرنشان کرد: رسانه های شیطانی و استکباری غرب از ماه ها قبل به دنبال حضور کمرنگ مردم در صحنه ها مختلف بودند که به شکر خدا راهپیمایی پرشور 22 بهمن نشان داد که ملت برای مقابله با هر تهدید و تحریمی آمادگی دارند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که انتخابات 12 اسفند تجلی راهپیمایی پرشور 22 بهمن خواهد بود، تصریح کرد: در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، یکدلی و فضای سالم همراه با شور و شعور انتخاباتی است، بایستی همگان نسبت به حضور حماسی مردم در انتخابات اهتمام داشته باشند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر توجه به اخلاق و قانون انتخاباتی از سوی هواداران و نامزدهای انتخاباتی مجلس اظهار داشت: هدف از اجرای قانون در جامعه تعالی اخلاق و نظم است، از کسانی که خود را کاندیدای مجلس معرفی کرده‌اند، انتظار بیشتری برای اجرای قانون می‌رود، مردم نیز منتظر قانون گرایی نامزدهای منتخب خود هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: نامزدهای مجلس شورای اسلامی در معرض حساسیت عمومی برای تعهدپذیری در برابر قانون هستند، در آستانه انتخابات پرهیز از بی‌اخلاقی ضروری است و نباید تهمت‌زنی در آستانه انتخابات رواج یابد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اخلاق‌مندی کاندیداها افزود: در شرایط کنونی اگر یک تهمت ساده در میان مردم شایع شود، به سرعت شاهد گسترش شایعه و تخریب‌ها خواهیم بود، عدم پایبندی حیثیت و آبروی افراد را مورد خدشه قرار می دهد.

آیت الله شبستری ادامه داد: متاسفانه برخی نامزدهای انتخاباتی برای جلب نظر و توجه مردم نظام اسلامی را زیرسؤال می برند و خدمات دولت را خدشه دار می کنند، انصاف لازمه نقد است، بایستی انتقاد سازنده در کنار ذکر نکات مثبت صورت گیرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به حوادث تلخ فتنه 88، توهمات تعدادی از نامزدهای انتخاباتی را یکی از عوامل بروز آشوب در برخی نقاط کشور دانست و تاکید کرد: برخی کاندیداها در موهومات به سر می‌برند و خیال می‌کنند رای اول شهر متعلق به آنان است، کاندیداها بدانند که ساز و کار برگزاری انتخابات در کشور به گونه ای است امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد./935/پ201/س
ارسال نظرات