۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۴۰۴۱
در گفت و گو با ائمه جمعه خوزستان مطرح شد؛

بازگویی صادقانه توانمندی ها بهترین تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی است

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در گفت و گو با رسا مطرح کردند که بازگویی صادقانه توانمندی ها بهترین تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی است و مردم غیور ایران نیز با شرکت در یکی دیگر از عرصه های انقلاب اقتدار و عظمت ایران را به رخ جهانیان کشانده و توطئه های دشمنان را از بین خواهد برد.
ائمه جمعه خوزستان
حجت‌الاسلام مهدی علیزاده امام جمعه امیدیه در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور مردم در انتخابات را نشان دهنده رضایت آنان از انقلاب دانست و اظهار داشت: مسؤولان باید از این نعمت بزرگ همچون سلاحی در برابر توطئه های دشمنان استفاده نمایند.

وی دوام و پیشرفت های روز افزون نظام اسلامی را نتیجه حضور مردم در تمامی صحنه ها دانست و افزود: تلاش دشمن و استفاده از تمام ظرفیت های خود در راستای جلوگیری از حضور پرشور مردم در انتخابات نشان دهنده ترس آنان از حضور مردم در صحنه است.

وی با تاکید بر پیروی کاندیداها از قانون بیان داشت: کاندیدایی که در عرصه تبلیغات از قانون نظام اسلامی پیروی نکند، نمی تواند نماینده مردم در مجلس باشد.

امام جمعه امیدیه با اشاره به این که مستکبران به خیال خود قصد خالی کردن جمهوری اسلامی از پشتوانه مردمی را دارند اظهار داشت: ملت انقلابی ایران با حضور گسترده خود در راهپیمایی بیست و دوم بهمن و همچنین با حضور در پای صندوق‌های رأی در دوازدهم اسفندماه خط بطلانی بر این خیال واهی خواهند کشید.

بازگویی صادقانه توانمندی ها بهترین تبلیغ برای نامزدهای انتخابات است

حجت الاسلام محمد جواد عادل پور استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به این که انتخابات برای جامعه ما یک امر حیاتی است، اظهارداشت: شرکت مردم در انتخابات اقتدار ملی را برای کشور به ارمغان می آورد.

وی به وظایف نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قبال مردم اشاره کرد و گفت: مقوله ی اخلاق تبلیغاتی از مهم ترین مواردی است که باید کاندیداها به آن توجه خاصی داشته باشند.

امام جمعه مینوشهر با اشاره به معرفی کاندیداها به مردم، اظهارکرد: نامزدها باید در امر معرفی خود به مردم، تفریط و زیاده روی را پیشه نگیرند، زیرا این عمل موجب برآشفتگی تفکر مردم نسبت انتخابات می شود.

وی افزود: با تهیه و چاپ پوستر های بزرگ و نصب آن ها در اماکن مختلف نمی توان خود را به مردم معرفی کرد، بلکه با بازگویی سوابق کاری و توانمند ها اعم از توانمندی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می توان در راستای یک تبلیغ مثبت گام برداشت.نامزدها در تبلیغات خود کار و یا سخنی بر زبان نیاورند که بهانه ای به دست دشمنان این انتخابات و نظام بدهند.

رقابت سالم موجب نشاط مردم می شود

امام جمعه مینوشهر با بیان این که رقابت های سالم کاندیداها موجب نشاط و حضور مردم در انتخابات می شود تصریح کرد: با وجود رقابت سالم بین نامزد های انتخاباتی، مردم تمایل بیشتری به انتخابات و حضور در آن پیدا می کنند. ایران یک نظام خدا محور است و دشمنان به این مهم پی برده اند که جمهوری اسلامی بر پایه دستورات خداوند و دموکراسی دینی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: تبلیغات سالم انتخابات فرصتی برای تقویت استقلال کشور، وحدت ملی و همگرایی قومی و مقابله با توطئه های شوم دشمنان است.

حجت الاسلام عادل‌پور با اشاره به جوسازی‌های متعدد دشمنان در روزهای قبل و بعد از انتخابات گفت: تلاش دشمنان بر این است که مردم را فریب داده و با وابسته کردن آنها به خود، مردم را از انجام یک حرکت بزرگ و عظیم بازدارند.

وی افزود: افراد جامعه باید هنر خود را در انتخاب کاندیدای اصلح نشان داده و بهترین فرد را از لحاظ ایمان و اعتقاد و پایبندی به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرده و افرادی را به مجلس بفرستند که دردشناس‌ترین و درمندترین نسبت به دردها و نیازهای مردم باشند.

حجت الاسلام عادل‌پور با بیان اینکه وظیفه نماینده اجرای قانون در خانه ملت است خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و قضایی نیز به مانند مجلس قانون‌گذار مجبورند که برطبق قانون عمل کرده و نیازهای جامعه را به لحاظ قانونی برآورده کنند

تلاش برای حضور حداکثری در انتخابات وظیفه همگانی است

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی امام جمعه بهبهان اظهار داشت: با توجه به قرار داشتن در فضای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی شهرستان در خصوص حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تلاش گسترده و ویژه کنند.

امام جمعه بهبهان با اشاره به اقدام ها و دسیسه های دشمنان نسبت به خدشه در روند برگزاری انتخابات، اظهار داشت: هم اکنون دشمن با طراحی های از پیش تعیین شده در صدد برای کاهش حضور مردم در انتخابات و تخریب جلوه انتخابات در میان آحاد و اقشار جامعه است؛ از این رو دشمن همه مردم وظیفه دارند با پیروی از بیانات گهربار مقام معظم رهبری توطئه های دشمنان را از بین برده و با حضور گسترده خود در انتخابات مشت محکمی بر دهان آنها زنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان عنوان داشت: امروز وظیفه ما بیداری است و در این مسیر باید با اتحاد و استواری گام‌های آهنین خود را باصلابت و محکم‌تر برداریم. حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر خاری بر چشم کور دشمنان فرو می‌کند و بیعتی مجدد و محکم‌تر با آرمان‌های نظام و انقلاب تجدید خواهد کرد.

مردم در انتخابات اقتدار و عظمت ایران را به رخ جهانیان خواهند کشید

حجت الاسلام اسدالله محسن پور، امام جمعه موقت کوت عبدالله تصریح کرد: با گرامی داشت حضور میلیونی و دشمن شکن مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: ملت قهرمان و مسلمان ایران بار دیگر همانند کوهی مقاوم و شیری غران ندای ضد استکباری خود را به گوش جهانیان رساندند. در راهپیمایی 22 بهمن به جهانیان و بد خواهان نظام اسلامی ثابت شد که هرگونه دست درازی به اراضی ایران اسلامی توسط مردم قطع و محکوم به نابودی است.

وی به برگزاری انتخابات مجلس نهم در روز 12 اسفند ماه جاری اشاره و تصریح کرد: مردم همیشه در صحنه ایران بار دیگر با حضور میلیونی خود در پای صندوق های رأی اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان خواهند کشید و هر گونه توطئه و فتنه از سوی دشمنان را خنثی خواهند کرد.

حجت الاسلام محسن پور با بیان این که استراتژی دشمن در انتخابات مجلس نهم خلق مجدد فتنه 88 است، ابراز داشت: مسؤولان و مردم ایران مردمی هوشیار و با بصیرت هستند و هرگونه فتنه احتمالی دشمن در انتخابات مجلس نهم را با تبیعت از مقام معظم رهبری و حضوری باشکوه خود در انتخابات خنثی و نقش برآب خواهند کرد

دشمنان در انتخابات ناکام می مانند

حجت الاسلام محمد تابش امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، با اشاره به تفرقه افکنی های دشمنان میان آحاد ملت، اظهار داشت: باید ریشه های انقلاب و نقش ولایت فقیه را برای نسل جوان تبیین کرد که این کار بر عهده روحانیان و فعالان عرصه های فرهنگی است.

استاد حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: اسلامیت نظام با ولایت فقیه تضمین می شود و دشمن هیچ تأثیری در حرکت انقلاب ندارد؛ چرا که تا آن زمان که قشر نخبه و هوشیار روحانیت در صحنه است و نسبت به توطئه ها و دسیسه های دشمنان در جامعه بصیرت افزایی می کند، دشمنان قادر به ایجاد خلل در روند رو به رشد نظام نخواهند بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره) به نقش بی بدیل روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت نخستین نقش در شکل گیری انقلاب بوده و همواره در تداوم انقلاب پیشتاز است و امروز نیز همچون گذشته با شناسایی به موقع دسیسه های دشمنان و خنثی سازی آنها نقش خود را به خوبی ایفا می کنند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی زاییده تفکر اسلامی و مردم بود، گفت: تداوم انقلاب پس از رحلت حضرت امام خمینی(ص)، مدیون رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) عوامل پیدایش انقلاب اسلامی را اسلامیت، رهبری ولایت فقیه و وحدت و انسجام مردم عنوان کرد و گفت: باید این سه عامل حیاتی کشور تقویت شده تا آسیبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نشود.

حجت الاسلام تابش اظهار داشت: دشمنان بدانند که با توطئه ها و تبلیغات مسموم علیه انتخابات پیش روی نظام نخواهند توانست در روند این صحنه ملی خلل ایجاد کنند و مردم غیور ایران همچون گذشته و حتی استوار تر از گذشته به راه خود ادامه خواهند داد.

ترجیح منافع نظام بر منافع شخصی از ملاک‌های مهم انتخاب است

حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه اندیمشک با اشاره به نزدیک شدن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی می تواند با حضور پرشکوه مردم به حماسه ای دیگر تبدیل شود.

وی با اشاره به اقدام ها و دسیسه های دشمنان نسبت به خدشه در روند برگزاری انتخابات تأکید کرد: فتنه سال 88 این نکته را به ما یاد آوری کرد که دشمنان همواره در تلاش برای تفرقه میان آحاد و اقشار هستند؛ از این رو باید با بصیرت توطئه های دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی را خنثی کنیم که در این امر روحانیان می توانند پیشتاز باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک گفت: نظام اسلامی ما بر اساس خدا محوری و مردم سالاری دینی بنا شده و بی شک با امدادهای الهی و حمایت های مردمی به اهداف والای انقلاب خواهیم رسید.

وی با بیان این که نامزدهای انتخاباتی باید با رعایت اخلاق اسلامی مردم را به حضور پر شور و گسترده در انتخابات دعوت کنند، تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی باید با عدم پرداختن به مسایل حاشیه ای و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری اجازه دستیابی دشمنان به اهداف شومشان را ندهند.

امام جمعه اندیمشک تأکید کرد: جایگاه مجلس شورای اسلامی در ایران بسیار حساس است و باید دقت شود که در تأکیدات مقام معظم رهبری، نمایندگانی در این مجلس حضور داشته باشند که منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر منافع شخصی خود ترجیح داده در تصمیم گیری ها، سلایق شخصی را وارد نکنند.

وی اظهار داشت: با توجه به جریان بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و اینکه این کشور ها ایران را الگوی خود در به ثمر رساندن انقلاب‌هایشان می دانند و تحریم های اخیر دشمنان و تبلیغات شوم آنان مبنی بر خسته شدن مردم از انقلاب، باید مردم ولایت مدار ایران اسلامی بار دیگر با حضور پرشکوه و گسترده خود مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و یاوه گویان بزنند و به طور یقین این چنین خواهد بود و حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.

نامزدهای انتخابات مواضع روشن و صادقانه داشته باشند

حجت الاسلام جلال جابریان، امام جمعه موقت کوت عبدالله، با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی اظهارداشت: نامزدهای انتخابات مجلس نهم باید در تبلیغات خود ارزش های نظام اسلامی را در نظر گرفته و از ایجاد دو گانگی بپرهیزند.

وی با تأکید بر ضرورت اتخاذ مواضع روشن و صادقانه از سوی نامزدهای انتخابات، اذعان داشت: در تبلیغات روشنگری و تبیین لازم است اما نباید از حد و مرز خود گذشته و به تخریب تبدیل شود، چرا که در این صورت سلامت فضای انتخاباتی مخدوش شده و زمینه را برای سوء استفاده دشمنان فراهم می کند.

امام جمعه موقت کوت عبدالله، با تأکید بر لزوم انتخاب کاندیدای اصلح به برخی ویژگیهای حائز اهمیت اشاره کرد و افزود: پایبندی به اسلام و آموزه های دینی، پیشینه مناسب، اعتقاد و التزام به نظام، ولایت فقیه و قانون اساسی، عدم گرایش به جریان های انحرافی، آگاهی سیاسی و مردمی بودن از ویژگی هایی است که باید مورد توجه ملت شریف ایران در انتخاب نامزد مورد نظر خود باشد.

دشمن در مقابله مردم سالاری دینی ملت ایران درمانده است

حجت الاسلام عبدالحسین بهبهانی‌پور امام جمعه هندیجان با اشاره به نزدیک شدن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و افزایش اقدام های خصمانه دشمنان علیه نظام اسلامی، اظهار داشت: بررسی هر دوره از انتخابات در مقاطع مختلف نشان می‌دهد که تلاش تبلیغات خصمانه استکبار جهانی بر کاهش حضور و انگیزه مردم در انتخابات متمرکز بوده‌ و هرگز هم از این تبلیغات به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان داشت: مردم ایران با آگاهی و بصیرتی که دارند هرگز فریب تبلیغات سوء دشمنان یا مهره‌های سوخته آنها را نمی‌خورند و همچون گذشته در صحنه انتخابات حضوری پررنگ خواهند داشت.

وی شرکت در انتخابات را فریضه‌ای دینی دانست و گفت: این وظیفه با تشکیل مجلس‌های گوناگون در دوره‌های مختلف تغییر نمی‌کند و همه باید خود را موظف به شرکت در انتخابات دانسته و در این مسیر نیز بهانه ‌جویی نکنند.

حجت الاسلام بهبهانی‌پور انتخابات مجلس شورای اسلامی را در مقایسه با انتخابات دیگر مجالس در کشورهای مختلف سالم‌ترین انتخابات عنوان کرده و گفت: دست‌اندرکاران انتخابات باید قانون را رعایت کرده و مردم نیز باید الزامات قانونی را پذیرا باشند؛ چرا که قانون حد فاصل میان حق و باطل است.

وی با تأکید بر این که مسئله اصلی در انتخابات حضور پر شور و گسترده مردم است، اظهار داشت: افرادی که به نحوی دست‌اندرکاران انتخابات اعم از سیاست گذاری، اجرا و یا موارد دیگر هستند باید وظایف خود را با در نظر گرفتن اهمیت حضور مردم در این زمینه انجام دهند.

نامزدهای انتخاباتی مراقب فتنه های دشمنان باشند

حجت الاسلام سید حسین علوی اصل امام جمعه گتوند با اشاره به اهمیت و حساسیت نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: باید تلاش کرد تا انتخابات با شکوه هر چه بیشتر برگزار و از امور تفرقه انگیز پرهیز شود.

این استاد حوزه علمیه حضور مردم پای صندوق های رأی را بسیار مهم و تأثیر گذار در سطح بین الملل خواند و تصریح کرد: مردم در این انتخابات همانند حضور در راهپیمایی 22 بهمن حماسه ساز خواهند شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی گتوند با اشاره به اقدام ها و دسیسه های دشمنان در به زمین زدن نظام اسلامی، اظهار داشت: کشورهای مستکبر جهان در طول 33 سال انقلاب هر اقدامی را جهت زمین گیر کردن توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده اند و اگرچه ترکش هایی از آن به ایران اصابت کرده اما با یاری خداوند متعال موفقیت آمیز نبوده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران مردمی پویا و بالنده هستند خاطرنشان کرد: ممکن است در برخی از اقدامات صورت گرفته در کشور نقصی وجود داشته باشد که باید با ادبیات مناسب، کارشناسی شده و محترمانه آنها را بیان کرد تا روند توسعه کشور شتاب گیرد و در غیر این صورت، اگر سیاه نمایی شود آب در آسیاب دشمن می ریزند.

حجت الاسلام علوی اصل تصریح کرد: در روایات و احادیث بر امانتداری و صداقت تأکید فراوانی شده و همگی باید به آن توجه کنیم که اخوت و برادری از نکاتی است که در اسلام به آن سفارش زیادی شده و باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

وی  با تأکید بر اینکه نامزدها باید مراقب نقشه های شوم دشمنان باشند، اظهار داشت: دشمنان خود را به هر لباسی در می آورند تا بتواند جلوه انتخابات و سلامت آن را زیر سؤال ببرد؛ از این رو همه نامزدهای انتخاباتی باید هوشیار و آگاه بوده و تبلیغات خود را به صورت قانونی و شرعی انجام دهند و از انجام هر گونه عمل عجولانه ای پس از اعلام آراء جلوگیری کنند./9465/ز502/ص
ارسال نظرات