۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۰۴۸

عناوین چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشنواره فیلم وعکس مستند انتخابات، برتری استاد دانشگاه ارومیه در جشنواره ملی معارف، انصراف پنج نامزد مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی و تجلیل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان مروج نماز مهم ترین اخبار کوتاه را شامل می شود.
عناوین چند خبر کوتاه از آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جشنواره فیلم و عکس مستند با عنوان حماسه حضور در خصوص انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی برگزار می شود.

عکس و فیلم های تهیه شده توسط تمامی فیلمسازان و عکاسان حرفه ای و آماتور آذربایجان غربی که از لحظات پرشور و حماسی حضور مردم در انتخابات در قالب نمایشگاهی در فرصتهای مناسب در معرض دید تماشاگران گذاشته شود.

در این جشنواره که بصورت استانی برگزار می شود ، به مناسبت 12 اسفند ماه از 12 نفر در حوزه عکس و 12 نفر در حوزه فیلم تجلیل خواهد شد.

پدید آورندگان آثار می توانند آثار خود را به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی ، اداره امور هنری ارائه کنند.

استاد دانشگاه ارومیه پژوهشگر برگزیده جشنواره ملی معارف شد

محمد قربانی گلشن آبادی از اساتید دانشگاه ارومیه پژوهشگر برگزیده در بخش استادان چهارمین جشنواره ملّی معارف شد.

محمد قربانی گلشن آبادی، از اعضاء هیات علمی گروه معارف دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه به جهت فعالیتهای پژوهشی ارزشمند در حوزه معارف موفق به کسب رتبه پژوهشگر برگزیده کشور در بخش استادان شد.

قربانی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اندیشه سیاسی در اسلام دارای از پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی اخذ نموده است از سال 1389 در دانشگاه ارومیه مشغول خدمت مقدس استادی می باشد.

چهارمین جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران معارف اسلامی ویژه استادان و دانشجویان معارف اسلامی دانشگاههای سراسر کشور از سوی دانشگاه معارف اسلامی و با حمایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برگزار شده بود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به عنوان مروج نماز تجلیل شد

در همایش تجلیل از فعالان نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در زمینه تبلیغ و ترویج نماز انتخاب و تجلیل شد.

این انتخاب بر اساس ارزیابی سال 89 صورت گرفت که برگزاری جشنواره های فرهنگی وهنری با محوریت نماز و نیایش از جمله جشنواره‌های تجسمی‌، نمایش، تیتر برتر، مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه عکس، تجسمی و مسابقه کتابخوانی اقداماتی است که در انتخاب آذربایجان غربی به عنوان مروج اقامه نماز موثر بود.

انصراف 5 نفر از کاندیدهای مجلس نهم در آذربایجان غربی

طی روزهای اخیر با انصراف 5 نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی لیست نهایی نامزدها به 87 نفر کاهش یافت.

آذربایجان غربی با 9 حوزه انتخابیه، 17 شهرستان 38 شهر و 136 دهستان 12 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نفر از حوزه انتخابیه ارومیه، دو نفر از حوزه انتخابیه میاندوآب، تکاب و شاهین دژ و از حوزه ها انتخاباتی مهاباد یک نفر ، نفده و اشنویه یک نفر، سردشت و پیرانشهر یک نفر، بوکان یک نفر، سلماس یک نفر، خوی و چایپاره یک نفر، ماکو، چالدرن، شوط و پلدشت یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

در این راستا 172 نفر در آذربایجان غربی کاندیدای نمایندگی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که 22 نفر در زمان بررسی صلاحیت ها انصراف دادند به طوری که لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده به 92 رسید.

با انصراف 5 نفر از کاندیدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی، در حال حاضر 87 نفر برای کسب کرسی های نمایندگی در حال رقابت هستند./936/د101/س

ارسال نظرات