۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۲۴۱۰۶
آیت الله شبستری:

امنیت جانی مردم با کوتاهی مهندسان ناظر ساخت و ساز به خطر نیافتد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با اشاره به نمونه هایی از حوادث ریزش ساختمان های نوساز، بر رعایت اصول و مقررات ساخت و ساز تاکید کرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی اظهار داشت: کوچک ترین سهل انگاری در ساخت و سازها موجب خسارت های غیرقابل جبرانی می شود.

وی با تاکید بر این که جایگاه نظام مهندسی در جامعه به صورت صحیح و اصولی شناخته شود، گفت: نباید با کوتاهی در استحکام ساختمان ها امنیت جان و مال مردم به خطر بیفتد، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ضرورتی برای امنیت جانی و مالی مردم است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نمونه هایی از حوادث ریزش ساختمان های نوساز، بر رعایت اصول و مقررات ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: اگر نظارت کامل و دقیق بر ساخت ساختمان های نوساز صورت گیرد، شاهد چنین حوادث تلخی نخواهیم بود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: چنانچه مقررات موجود جامع و کامل نبوده و یا از ضمانت اجرایی برخوردار نیست، باید موضوع توسط مسؤولان پی گیری و مقررات جامع تری در مجلس طرح و تصویب شود.

همچنین ایرج شهین باهر، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی با گزارشی از عملکرد این سازمان گفت: استفاده از مصالح غیر استاندارد و بتن ریزی غیر اصولی در فصل زمستان علت عمده حوادث است.

وی گفت: سالانه پنج میلیون متر مربع ساختمان با نظارت سازمان نظام مهندسی استان احداث می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات