۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۲۴۶۶۷
مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

حاکمان بحرین با خواسته ملت خود در برپایی دولت انصاف و برابری همراه شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، پاسداری از ملت و کشور سوریه را یک وظیفه دانست و از حکام بحرین خواست تا با خواسته های ملت خود در برپایی دولت انصاف و برابری همراه شوند.
شيخ عبدالامير قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه با ابراز تاسف نسبت به آشوب آفرینی و کشتارهای خونین سوریه، گفت: اگر هدف آشوبگران در سوریه برپایی دولتی عدالت محور است، نمی توانند با قتل و کشتار به آن دست یابند؛ چراکه قتل، اقدامی ناشایست و حرام است.

آیت الله قبلان ملت سوریه را به بیداری و تلاش برای عمل بر مبنای رضای الاهی و همفکری و همدلی برای حل مشکلات خود فراخواند و گفت: سوریه کشور دوست و برادر ماست و پاسداری از این کشور و ملت آن یک وظیفه است و ملت سوریه نباید به دشمن صهیونیستی و هم پیمانان آن اجازه دهند که حرمت سوریه را زیر پا بگذارد.

این شخصیت برجسته شیعه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع بحرین، گفت: چرا حکام بحرین خواسته های ملت بحرین را بی پاسخ می گذارند و نمی کوشند تا با همکاری ملت خود، دولتی برپا کنند که مبتنی بر انصاف و برابری باشد و خواسته های مردم را برآورده سازد.

وی نظام آل خلیفه را به انصاف ورزیدن در حق ملت بحرین فراخواند و از تمامی نظام هایی هیزم بر آتش فتنه می گذارند و از تروریسم و خشونت حمایت می کنند خواست تا از ریختن خون انسان ها و اهانت به آنها دست بردارند و تاکید کرد: ظلم پایدار نخواهد ماند و باید بکوشیم دولتی عدالت محور و حق طلب و دور از بدی ها و پلیدی ها برپا کنیم./981/ب902/گ
ارسال نظرات