۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۴۷۶۵

بزرگ‌ترین کاروان راهیان نور دانشجویی کشور اعزام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ بزرگ‌ترین کاروان راهیان نور دانشجویی کشور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور اعزام می‌شود.
راهيان نور
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، عادل طاهری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: امسال نیز، 820 دانشجو در قالب کاروان راهیان نور از دانشگاه تبریز، به‌عنوان بزرگ‌ترین کاروان دانشجویی کشور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز از سال 1372 آغازگر اعزام دانشجویان به مناطق جنگی در سطح دانشگاه‌های کشور بوده و تاکنون 18 کاروان از دانشجویان خواهر و برادر به این اردوها اعزام کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز افزود: این اردو نوزدهمین دوره اردوی زیارتی و فرهنگی است که تحت عنوان از «دانشگاه تا دانشگاه» از 18 تا 25 اسفندماه سال‌جاری و به مدت هشت روز برگزار می‌شود.

طاهری تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا، آشنایی دانشجویان با سیره شهدا، ارتباط روحی دانشجویان با شهدا و زنده نگه داشتن آرمان‌های پاک شهدا را از جمله اهداف این اردوی زیارتی و فرهنگی بیان کرد و افزود: در این اردو 820 دانشجو از دانشگاه تبریز حضور دارند که از این تعداد 450 نفر از آنها را دختر و 370 نفر پسر هستند.

وی گفت: در این اردوی زیارتی و فرهنگی شرکت‌کنندگان از مناطق جنگی اهواز، خرمشهر و دزفول، مناطق شلمچه، طلائیه، مرصاد، فتح المبین، سد کرخه، حور العظیم، اروند، فکه و ... بازدید خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز افزود: روایت راویان از رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف، زیارت شهدا و زیارت نامه خوانی، خاطره‌گویی، اجرای مراسم خاص و ... در هر منطقه از برنامه‌های این اردوی زیارتی و فرهنگی خواهد بود./935/د101/س
ارسال نظرات