۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۲۴۹۱۸
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی:

نباید تلاش های علمی و فرهنگی علما در زمان غربت اسلام فراموش شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نباید تلاش های علمی و فرهنگی علما در زمان غربت اسلام فراموش شود، تصریح کرد: نداشتن بصیرت در مسایل سیاسی موجب سوء استفاده کردن برخی ها از روحانیت می شود.
حجت الاسلام علي مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام علی مصباح عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شب گذشته در جمع طلاب و روحانیان اهواز، به شرایط حساس کنونی و سنگین بودن وظایف حوزویان اشاره و تصریح کرد: روحانیان شاید سه دهه پیش وظیفه ای همچون تدوین قانون اساسی، تعریف نظام سیاسی و یا تئوریزه کردن مسایل اقتصادی برای یک کشور دیگری نداشتند اما امروزه با توجه به برکت انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی در کشورهای منطقه بوجود آمده و نیاز به این مطالب در این کشورها احساس می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که امروزه بهترین فرصت برای تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) است، عنوان داشت: روحانیان برای انجام مطلوب وظیفه خود در قبال نهضت های اسلامی نیازمند عمل کردن به چند نکته اساسی می باشند.

حجت الاسلام مصباح، شناخت عمقی اسلام را کلیدی ترین نکته مهم در خوب انجام دادن تکلیف روحانیان دانست و گفت: باید اخلاق، فقه و عقاید اسلامی را به صورت عمقی بشناسیم که راه آن درس خواندن است.

وی گام دوم را عمل کردن به دستورات اسلام برشمرد و افزود: اگر ما در کشور خودمان به اقتصاد اسلامی عمل نکنیم و به خواهیم به کشورهای دیگر نحوه عمل کردن آن را بشناسانیم به یقین تأثیری نخواهد داشت.

عدم تزکیه نفس موجب تأثیر نداشتن گفتار روحانیت می شود

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) متخلق بودن به اخلاق اسلامی نکته سوم در انجام دادن به خوبی وظیفه روحانیان خواند و تصریح کرد: حوزویان اگر نفس خود را تزکیه نکنند بی تردید گفتار آنان تأثیری بر ملت های دیگر نخواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه چهارمین گام را بصیرت اجتماعی و سیاسی روحانیان دانست و اظهار داشت: امروزه از حوزویان انتظار اظهار نظر در مسایل ذکر شده را خواهانند.

حجت الاسلام مصباح، بر لزوم شناخت مسایل سیاسی و اجتماعی کشور و همچنین آشنایی با تحولات جهانی در کنار تحصیل کردن طلاب تأکید کرد و بیان داشت: نداشتن بصیرت در مسایل سیاسی موجب سوء استفاده برخی ها از روحانیت می شود.

وی با بیان این که برگشتن به عزت و کرامت مسلمانان بزرگ ترین نعمت انقلاب اسلامی ایران است، ابراز داشت: با پیروزی این انقلاب مسیر تاریخ بشریت تغییر کرد که می توان تحقق پله به پله دورنمای دین اسلام مبنی بر مسلمان شدن مردم اروپا مصداق بارز این حرکت برشمرد.

نباید تلاش های علمی و فرهنگی علما در زمان غربت اسلام فراموش شود

وی با تأکید بر این که تحول عظیم جهانی که همان بازگشت به اسلام، ثمره خون شهدا، تلاش علما و فداکاری ملت ایران است، تصریح کرد: تلاش و فداکاری های علمی و فرهنگی علما در غربت اسلام که باعث زنده نگهداشتن دین اسلام در دل های مردم است را نباید فراموش کرد./9463/پ202/ص
ارسال نظرات