۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۲۶۳
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

حوزه علمیه خوزستان ارائه دهنده طرح های کلان فرهنگی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: این حوزه با شتابی و پیشرفتی که داشته توانسته طرح هایی بنیادین در سطح کشوری را ارایه دهد که هم اکنون این طرح ها به صورت کلان در حال اجرا است.
حجت الاسلام حاجتي ، مدير حوزه علميه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، شامگاه شنبه در نشست اساتید، نخبگان و پژوهشگران مدارس علمیه خوزستان، با بیان این که حوزه علمیه خوزستان یکی از حوزه های علمیه کهن کشور است، اظهار داشت: این حوزه علمیه از دیرباز مهد پرورش علمای بسیار بزرگی بوده که خدمات بی بدیلی به کشور و اسلام انجام داده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان به بیان وضعیت مدارس علمیه خوزستان در دوران قبل از آغازین انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: تا قبل از دوران آغازین انقلاب اسلامی ایران وضعیتی بر حوزه های علمیه حاکم بود که بی شک در شأن خوزستان و جایگاه او در سطح جهان اسلام نبود.

وی در ادامه افزود: یکی از عواملی که سبب رشد و ارتقای دوباره حوزه علمیه خوزستان در کشور شد، اقدام و تلاش های مجدانه علمای بزرگ اسلام بود.

حجت الاسلام حاجتی بیان داشت: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حرکتی دوباره در تأسیس، تکامل، توسعه و گسترش حوزه های علمیه کشور را آغاز کردند که امروزه ما شاهد نتایج پر خیر و برکت آن هستیم.

بیش از سه هزار طلبه و 41 حوزه و مرکز تخصصی در خوزستان وجود دارد

مسؤول دفتر تبلیغات حوزه علمیه خوزستان با بیان این که حوزه علمیه خوزستان هم اکنون به جایگاه درخور توجهی در کشور رسیده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با عنایات آقا امام زمان (عج) امروزه حوزه علمیه خوزستان با دارا بودن بیش از سه هزار طلبه و 41 حوزه و مرکز تخصصی کد دار، به جایگاه قابل قبول و برتری در سطح کشور رسیده که انشاءالله در آینده ای نه چندان دور شاهد ورق خوردن یکی دیگر از صفحات زرین تحولات فرهنگی در کشور توسط این حوزه علمیه باشیم.

وی با بیان این که ارائه طرح های فرهنگی بنیادین و پایدار و همچنین هدایت نسل جوان جامعه به سوی اهداف و آرمان های نظام اسلامی تنها یکی از اقدام های حوزه علمیه خوزستان است، گفت: این حوزه علمیه با شتاب و پیشرفتی که داشته توانسته طرح هایی بنیادین در سطح کشوری را ارائه دهد که هم اکنون این طرح ها به صورت کلان در حال اجرا است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود با تأکید بر این که مدارس علمیه استان خوزستان با سرعت در حال رشد، توسعه و طی کردن پله های تکامل و ترقی هستند، اظهار داشت: امید است با اقدام هایی که انتظار می رود معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور نسبت به حوزه علمیه خوزستان انجام دهد، مدارس علمیه استان بیش از پیش در راستای اجرایی کردن اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارد./9465/پ203/س
ارسال نظرات